Veľtrh CES sa ešte len rozbieha, no my už teraz máme k dispozícii veľkolepé oznamy mnohých popredných technologických značiek. Hojné novinky prichádzajú aj z odvetvia televízorov. Informovali sme vás už napríklad o nových modeloch spoločnosti Samsung, no tá nie je jediná, ktorá má k televízorom čo povedať. Natešený oznam si nachystala aj spoločnosť LG. Natešený preto, lebo ako prvá prináša na trh bezdrôtový OLED televízor s transparentnou obrazovkou.
Kapitoly článku:
Toto zariadenie nesie názov LG SIGNATURE OLED T a figuruje ako skutočných technologický zázrak, nakoľko kombinuje priehľadnú obrazovku typu OLED s ostrým 4K rozlíšením a technológiou bezdrôtového prenosu obrazu i zvuku.
OLED T otvára svet takmer neobmedzených možností a dáva používateľom bezprecedentnú slobodu pri návrhu vizuálu svojho bývania. To všetko pri vynikajúcej kvalite obrazu a výkonnom paneli LG OLED, ktorý poháňa nový procesor Alpha 11 AI. Priehľadný displej získal na veľtrhu CES 2024 až 5 ocenení za inovácie, vrátane ocenenia Best of Innovation.
Koniec „čiernej obrazovky“
Transparentný OLED T zbavuje používateľov čiernej obrazovky, ktorá môže narúšať dizajn domácnosti. Až 77-palcová obrazovka dokáže nádherne splynúť s prostredím, pričom keď je vypnutá, je prakticky neviditeľná. Televízor tak prináša mnoho nových možností, a to ako z hľadiska umiestnenia v miestnosti, tak aj z hľadiska rozmanitosti používateľských zážitkov.
Transparentný displej nemá obmedzenia, ktoré sa zvyčajne spájajú s bežnými televízormi. Keďže je priehľadný, nemusí byť umiestnený pri stene. Môže byť pokojne umiestnený aj do stredu miestnosti, čím sa vytvorí priečka. Prípadne je možné ho umiestniť k oknu, pričom sa netreba obávať, že by akokoľvek bránil vo výhľade von.
Dodávaný Zero Connect Box, ktorý využíva technológiu bezdrôtového prenosu obrazu a zvuku v rozlíšení 4K do televízora, tiež umožňuje umiestnenie kamkoľvek bez ohľadu na to, kde sa v miestnosti nachádzajú elektrické zásuvky. Z krabičky Zero Connect Box do OLED T nevedú žiadnu káble.
AoD a T-Bar
Modulárna konštrukcia televízora navyše odomyká nové formy zábavy a používania s dvojitým zobrazením: priehľadným alebo nepriehľadným. Disponuje dokonca aj funkciou Always-on Display (AoD), takže ho možno využiť aj napr. na prezentáciu umeleckých diel, videí alebo fotografií. Zobrazený obsah sa zdanlivo vznáša vo vzduchu, no zároveň splýva s okolitým priestorom a vytvára pôsobivý vizuálny efekt s jedinečnou atmosférou.
Opomenúť nemožno ani funkciu T-Bar, ktorá ponúka možnosť zobrazenia informácií v spodnej časti obrazovky. Zobrazené môžu byť napr. upozornenia na správy, aktuálne informácie o počasí alebo názvy prehrávaných skladieb, zatiaľ čo zvyšok obrazovky poskytuje jasný a nerušený výhľad na priestor za televízorom.
Pre získanie dokonalého obrazu OLED pritom stačí jednoduché stlačenie tlačidla na zvýšenie kontrastu obrazovky. To všetko rýchlo a plynulo vďaka už zmienenému procesoru Alpha 11 AI, ktorý poskytuje až 4-násobný výkon pre použitie AI. Grafický výkon sa v porovnaní s predošlou generáciou zvýšil o 70 % a rýchlosť spracovania o 30 %.
„LG SIGNATURE OLED T je neuveriteľným výsledkom inovácie zameranej na spotrebiteľa, ktorý ponúka úplne nový zážitok zo sledovania spolu s kvalitou obrazu a výkonom našej oceňovanej technológie OLED,“ hovorí Park Hyoung-sei, predseda predstavenstva spoločnosti LG Home Entertainment Company. „Transparentný televízor OLED od spoločnosti LG dáva spotrebiteľom väčšiu slobodu pri navrhovaní svojho obytného priestoru, nanovo definuje možnosti a ukazuje cestu k vzrušujúcej budúcnosti v televíznom priemysle.“
Transparentný OLED T bude vystavený na veľtrhu CES 2024 od dnešného dňa (9. januára) do 12. januára.
LG prináša zásadné inovácie v oblasti AI
OLED T ale ani zďaleka nie je jedinou novinkou, ktorú spoločnosť prináša. CES 2024 využila aj na predstavenie viacerých dôležitých inovácií založených na AI.
LG počas konferencie LG World Premiere predstavilo svoju víziu s názvom Reinvent your future. Zároveň ide o hlavnú tému spoločnosti pre CES 2024.
William Cho, generálny riaditeľ LG, otvoril konferenciu pripomenutím minuloročného ambiciózneho cieľa stať sa spoločnosťou, ktorá poskytuje riešenia pre inteligentné bývanie. LG sa tak po 70 rokoch posúva za hranice domácnosti a rozširuje svoje podnikanie do ďalších oblastí, medzi ktorými nájdeme aj mobilitu či komerčné a virtuálne priestory. V každej oblasti sa LG snaží zlepšiť zážitok zákazníkov tým, že sa zameriava na 5 kľúčových prvkov, a to:
- 3C2S: Care (starostlivosť)
- Connectivity (konektivita)
- Customization (prispôsobenie)
- Servitization (servis)
- Sustainability (udržateľnosť)
„Benevolentná inteligencia“
LG identifikuje AI ako jeden z najdôležitejších faktorov úspechu na ceste k inováciám a zlepšeniu používateľského zážitku. Spoločnosť sa preto namiesto vývoja samotnej technológie zameria na demonštráciu toho, ako môže AI priniesť hmatateľné výhody v reálnom svete. V tejto súvislosti premenovala umelú inteligenciu na „Affectionate Intelligence“, čo podporuje presvedčenie, že AI môže zlepšiť zákaznícku skúsenosť a poskytnúť viac starostlivosti, empatie a pozornosti.
Cho počas svojej prezentácie zdôraznil jedinečné vlastnosti riešení umelej inteligencie. Jednou z tých hlavných je schopnosť pracovať s veľkým objemom údajov v rozsahu aj kvalite. Spomedzi 500 až 700 miliónov výrobkov z portfólia LG je veľký počet zariadení vybavených inteligentnými senzormi podporujúcimi AI.
Mnohé spoločnosti sa pri trénovaní svojej AI opierajú o internetové údaje. LG má v tomto smere výhodu, nakoľko využíva skutočné údaje zozbierané z miliárd pripojených zariadení, medzi ktorými sa naachádzajú aj jej vlastné inteligentné produkty a široká škála IoT zariadení. Táto „vzorka“ môže poskytnúť veľmi cenné informácie o tom, ako zákazníci interagujú so svojimi zariadeniami. Spoločnosť vďaka nej taktiež získava prístup k informáciám o prostredí zákazníkov, vzorcoch správania a emocionálnych stavoch.
LG AI Brain
Cho taktiež poukázal na veľmi dôležitú úlohu, ktorú zohráva procesor AI Brain poháňaný vlastným veľkým jazykovým modelom (LLM) LG.
LG AI Brain dokáže za využitia rozsiahleho úložiska obsahujúceho údaje o používateľoch predpovedať potreby zákazníkov. Vďaka kontextovému učeniu dokáže zvládnuť aj pokročilé procesy uvažovania a vytvárať tak optimálne riešenia rôznych situácií. To LG umožňuje poskytovať inteligentné služby a riešenia pre rôzne kľúčové oblasti života zákazníkov, a to čo najinteligentnejším a najefektívnejším spôsobom.
Zodpovednosť je kľúčová
LG si uvedomuje, že zodpovednosť je pri vývoji a pokroku AI jedným z najdôležitejších faktorov. Preto sa zaväzuje niesť zodpovednosť za vplyv a dôsledky svojich rozhodnutí a činností. Ultimátnym cieľom je vyvíjať také systémy AI, ktoré sú prospešné pre všetkých, podporujú bezpečné správanie a zabezpečujú ochranu nazhromaždených osobných údajov.
V tejto súvislosti možno poukázať na LG Shield, čo je robustný bezpečnostný systém navrhnutý na ochranu osobných údajov a informácií v každej fáze procesu, od zhromažďovania až po používania. LG sa chce držať svojich bezpečnostných zásad a zároveň prekračovať priemyselné kritériá pre implementáciu AI.
„Naše motto Life’s Good je pevným a nekompromisným sľubom, ktorý nás motivuje k tomu, aby sme pre našich zákazníkov vytvárali lepší život aj vo veku AI,“ povedal Cho.
Inteligentné domácnosti a mobilita
Na konferencii taktiež vystúpili Jung Ki-hyun, viceprezident a vedúci obchodného centra pre platformy, a Eun Seok-hyun, prezident oddelenia Vehicle component Solutions (VS), ktorí predstavili ďalšie inovatívne technológie a stratégie založené na AI.
Jung sa zameral na riešenia pre domácnosti a predstavil plán inteligentnej domácnosti založenej na AI. Ako bolo spomenuté vyššie, spoločnosť sa chce zaoberať riešeniami inteligentného bývania, preto do platformu ThinQ integruje svoju jedinečnú technológiu „Affectionate Intelligence“.
Spoločnosť dokonca predstavila aj ChatThinQ, vlastného chatbota so schopnosťou viesť prirodzené konverzácie so zákazníkmi. Okrem toho uviedla službu 3D Home View, čo je 3D vizualizačný nástroj pre domáce použitie, ktorý uľahčuje plánovanie priestoru v domácnosti intuitívnym spôsobom. Okrem toho Jung predstavil plány na spustenie nového centra inteligentnej domácnosti.
Pokiaľ ide o mobilitu, LG predstavilo svoju víziu automobilov ako „obytného priestoru na kolesách“ poháňaného softvérovo definovanými vozidlami (SDV). V tejto súvislosti Eun predstavil balík softvérových riešení αWare pre SDV, ktorý zahŕňa univerzálne softvérové moduly na zlepšenie existujúcich operačných systémov vozidiel a na pomoc pri vytváraní nových platforiem. Okrem toho zahŕňa riešenie pre vývojárov, ktoré pomáha s procesom vývoja softvérových aplikácií.
LG αWare zahŕňa aj riešenie zábavného portálu vo vozidle, ktoré umožňuje sledovanie obsahu vo vysokom rozlíšení a pri vysokokvalitnom ozvučení. Rovnako zahŕňa aj rozhranie človek-stroj, ktoré využíva technológie rozšírenej a zmiešanej reality (AR/MR) a umelej inteligencie, a to za účelom zabezpečenia výnimočného zážitku z jazdy.
V neposlednom rade LG predstavilo aj koncept „Alpha-able mobility“, ktorý zahŕňa hardvérové a softvérové riešenia spájajúce víziu spoločnosti pre budúcnosť mobility.