Známa banka čelí dôležitému vyšetrovaniu zo strany protimonopolného úradu. Údajne porušila práva klientov, a to tým, že veľkú časť z nich presunula do svojej digitálnej banky. Konkrétne ide o taliansku Intesa Sanpaolo, ktorá u nás kontroluje VÚB banku, informuje Denník N.
Prejsť na:
Spoločnosť čelí vyšetrovaniu na domácom trhu, čiže zo strany talianskeho protimonopolného úradu. Podľa obvinenia presunula približne 300 000 z celkovo 2,4 milióna klientov do digitálnej banky Isybank. Práve tento presun podľa úradu nesúladí s pravidlami spotrebiteľského kódexu, a teda porušuje práva klientov.
Bez súhlasu klientov
V prípade presunu by totiž klienti už napríklad nemali prístup do pobočky či k internetovému bankovníctvu cez počítač. Museli by teda všetky bankové operácie vykonávať výhradne cez mobilnú aplikáciu. Banka navyše mala k tomuto kroku pristúpiť jednostranne, teda bez predchádzajúceho súhlasu svojich klientov. Zásahu protimonopolného úradu sa dožadovalo približne 5 000 klientov.
Banka chce znížiť náklady
Presun má byť súčasťou strategického plánu na zníženie nákladov. Banka chce odľahčiť záťaž na pobočky a ich zamestnancov preorientovať na iné zamerania, konkrétne na výnosnejšie služby.
Intesa údajne presúva iba tých klientov, ktorých považuje za „digitálne zdatných“. Toto kritérium majú spĺňať klienti, ktorý sú mladší ako 65 rokov, nevlastnia cenné papiere a ktorí za posledný rok ani raz nenavštívili fyzickú pobočku.
V článku boli použité materiály TASR.