The Last of Us je bez akýchkoľvek pochýb jeden z najúspešnejších herných titulov súčasnosti. Srdcia hráčov si získal vďaka neuveriteľne pútavému príbehu, nádhernému grafickému spracovaniu, ako aj postapokalyptickým prostredím. Mnohí pritom verili, že hra jedného dňa dostane režim pre viacerých hráčov (multiplayer). No žiaľ, tak sa nikdy nestane. Potvrdilo to samotné štúdio Naughty Dog, píše Gadgets 360.
Prejsť na:
Zlá správa prišla formou príspevku na oficiálnom blogu. Štúdio oznámilo, že vývoj sľubovanej podpory pre multiplayer v The Last of Us s názvom The Last of Us Online bol pozastavený. Mnohých to veľmi nepríjemne prekvapilo, nakoľko len mesiac dozadu riaditeľ Vinit Agarwal ubezpečoval komunitu, že projekt sa aj napriek viacerým komplikáciám, vrátanie prepustenia okolo 25 zamestnancov, stále realizuje.
Prečítajte si tiež:
- Chceš streamovať hry alebo nahrávať podcasty? HyperX uvádza nové produkty
- KONEČNE: Trailer na GTA VI je vonku. Vieme, kedy vyjde samotná hra
- Zaklínač 4 je čoraz reálnejší: Na novom rozšírení má pracovať vyše polovica CD Projekt RED
„Tím pracujúci na režime pre viacerých hráčov sa projektu venoval v predprodukčnej fáze, odkedy sme pracovali na The Last of Us Part II – vytvárali sme zážitok, o ktorom sme mali pocit, že je jedinečný a má obrovský potenciál,“ stojí v príspevku. „Ako tím počas tohto obdobia iteroval na svojom koncepte, vízia sa vykryštalizovala, hrateľnosť sa stala prepracovanejšou a uspokojivejšou a my sme boli nadšení zo smeru, ktorým sme sa uberali.“
Neľahká voľba
Napokon ale vraj štúdio muselo učiniť neľahkú voľbu, a to medzi pretransformovaním sa na firmu poskytujúcu živé služby a priživujúcu sa na dlhodobom pláne SonyPlaystation, alebo sústredením sa na to, v čom je dobré a aj naďalej vyvíjať vysoko kvalitné tituly opierajúce sa o pútavé príbehy. A ako môžeme vidieť na vlastné oči, po dôkladnom zvážení si vybralo tú druhú možnosť.
Upustenie od multiplayeru pre The Last of Us môže znamenať urýchlenie vývoja ďalšieho pokračovania tejto série v podobe The Last of Us Part III. To je však nateraz len teória.
Náznaky sa objavili už dávnejšie
Ohľadne ukončenia vývoja The Last of Us Online sa však už dlhšie objavovali ako-také náznaky. Prvý prišiel v máji, a to vo forme správy, ktorá informovala o obmedzení vývoja multiplayeru, aby mohlo štúdio adekvátne prehodnotiť jeho kvalitu a dlhodobú životaschopnosť.
Na oči verejnosti sa nikdy nedopracovali žiadne zábery z režimu. De facto jediné, čo sme ako hráči dostali, bolo oznámenie počas podujatia Summer Game Fest 2022.
Sony očividne kladie dôraz na to, aby vývojári usilovali o vydanie titulov s možnosťou hrania online. Nedávno malo požiadať Bungie, tvorcu hry Destiny, aby zhodnotil svoje živé služby. Napriek tomu sa ale počet hier so živými službami, ktoré Sony plánuje uviesť na trhu do marca 2026, oproti pôvodnému plánu znížil o polovicu – z dvanástich len na šesť.
Čoskoro príde očakávaný remaster
Fanúšikovia série The Last of Us však neostanú dlho s prázdnymi rukami. Už 19. januára by mal vyjsť remaster pre The Last of Us Part II obsahujúci vylepšenia pre PS5 a tzv. rogue režim.