Slovenská pošta umožňuje zákazníkom, ktorí si nestihnú vyzdvihnúť balík z BalíkoBOXu počas 3 dní, vybrať si zásielku počas ďalšej úložnej doby na pošte, píše v správe pre médiá. V praxi to znamená, že po uplynutí trojdňovej úložnej lehoty v BalíkoBOXe zásielka nie je automaticky odoslaná naspäť odosielateľovi, ale ostáva uložená v pobočke pošty počas ďalších dní.
Ideálnym spôsobom na doručenie balíkov objednaných z e-shopov sú BalíkoBOXy Slovenskej pošty, popularita ktorých neustále rastie, a to aj v predvianočnom období. Ich ďalšou výhodou je dostupnosť 24/7 bez čakania v čase podľa výberu adresáta.
Slovenská pošta rozširuje sieť BalíkoBOXov
Slovenská pošta má aktuálne 155 BalíkoBOXov a o ich obľúbenosti medzi zákazníkmi svedčia aj štatistiky: v treťom kvartáli 2023 medziročný nárast využívania zaznamenal až 170 %. Pri nákupe cez internet si zákazník objedná tovar a ako miesto doručenia si vyberie BalíkoBOX, ktorý mu najviac vyhovuje. Na stránkach e-shopoch môžu byť BalíkoBOXy uvedené aj pod možnosťou doručenia „balík na poštu“. BalíkoBoxy Slovenskej pošty akceptujú úhrady platobnými kartami všetkých komerčných bánk.
Prečítajte si tiež:
- Toto sú najpredávanejšie smartfóny sveta: Rebríčku výrazne dominujú dve značky
- Konkurencia sa vyostruje: Elon Musk chce získať miliardovú investíciu pre rozvoj svojej AI
- MIMORIADNE: Známa banka čelí vážnemu vyšetrovaniu. Bez súhlasu presunula účty ľudí
Ak si klient zvolí BalíkoBOX na doručenie zásielky, dostane na svoje mobilné číslo SMS s informáciami hneď po tom, ako je balík vložený do schránky. V SMS sa dozvie, v ktorom BalíkoBOXe sa zásielka nachádza, aké sú lehoty na vyzdvihnutie a kód na otvorenie schránky. Ak má klient stiahnutú mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty, dostane informáciu o zásielke aj tam. V prípade balíka na dobierku dostane klient aj informáciu o sume, ktorú treba platobnou kartou zaplatiť.
Nestihli ste? Nevadí, počká vás na pošte
Zákazník má na vyzdvihnutie balíka tri kalendárne dni. Ak si adresát nevyberie svoj balík, putuje na pobočku pošty. Aj o tom dostane adresát SMS informáciu. Zákazník tak má viac času na výber zásielky, čo je užitočné kedykoľvek, a hlavne v predvianočnom zhone.
Pohodlným spôsobom na vyzdvihnutie zásielky je aj adresovanie balíkovej zásielky na vybranú poštu, kde si ju klient môže vyzdvihnúť kedykoľvek počas úložnej lehoty. Okrem BalíkoBOXov má Slovenská pošta vo svojej poštovej sieti 1 460 pobočiek, zásielky dodáva aj prostredníctvom kuriérov a najnovšie aj prostredníctvom 40 PoštaPointov (výdajné miesta).