Samsung má pracovať na dôležitej zmene pre svoje vlajkové smartfóny. Údajne vyvíja nový dizajnový jazyk, ktorý by mohol začať uplatňovať už od roku 2025, píše server Mobilizujeme.cz.
Prejsť na:
Dizajn je kľúčovým faktorom azda každého smartfónu. Predsa len vizuál je to prvé, čo na zariadení zbadáme, a čo utvára naše prvé dojmy. V tomto smere môžeme u najväčších výrobcov pozorovať dva prístupy. Jedni nemajú problém používať jeden a ten istý dizajn niekoľko rokov, iní ho pravidelne obmieňajú.
Dve základné stratégie
Juhokórejský Samsung sa ešte donedávna zaraďoval do druhej zmienenej skupiny. Posledné generácie vlajkových lodí však vyhovujú skôr kritériám tej prvej.
Vlajkové modely tohto výrobcu mali každý rok iné vizuálne prevedenie. A nerobil to bezdôvodne. Pravidelné obmieňanie dizajnu zabezpečuje, že zákazníci majú od nových radov vyššie očakávania, čo môže prispieť k výkonnejšiemu predaju. Takéto neustále aktualizácie však majú aj svoje negatíva.
Firmy, ktoré menia dizajn svojich smartfónov každý jeden rok, môžu mať problém s utváraním jednotnej identity. Exemplárnym príkladom je spoločnosť OnePlus, ktorej vlajkové modely sú takmer každý rok úplne iné. Áno, je pravda, že posledné generácie sú si celkom podobné, no roky predtým to bol úplne iný príbeh.
Stačí sa pozrieť na vizuálne rozdiely medzi OnePlus 9 a OnePlus 10. Neznalí zákazníci, ktorí sa pozrú na OnePlus 10, by len veľmi ťažko uhádli, ako vyzeral jeho predchodca. Tým chceme povedať, že každoročné zmeny dizajnu môžu viesť k problémom s budovaním identity.
Absolútnym protipólom je Apple, ktorý mení dizajn svojich zariadení len raz za čas, a aj to nie ktovieako výrazne. Vďaka tomu však dokáže iPhone na prvý pohľad rozoznať takmer každý. Tým sa buduje identita značky, ktorá predstavuje nevyčerpateľný prínos.
Samsung taktiež kedysi menil dizajn svojich zariadení každý rok, no s nástupom Galaxy S22 otočil. Od vydania tohto radu po vizuálnej stránke len mierne upravil základné modely a niektoré mid-range modely, aby lepšie ladili so špičkovou „Ultrou“.
Inak by tomu nemalo byť ani u nadchádzajúceho radu, čiže Galaxy S24. Očakáva sa, že všetky tri chystané zariadenia dostanú rovnaký dizajn ako súčasné modely. To nám naznačuje, že Samsung je so svojou vizuálnou identitou, pod ktorou prezentuje svoje smartfóny svetu, konečne spokojný.
Príde veľká zmena, no až o rok
Uvedomuje si však, že nič netrvá večne a aspoň občas musia nastať zmeny. A platí to aj pre dizajn. Naznačuje to nový príspevok od informátora vystupujúceho ako Naver, ktorý uvádza, že Samsung má aktuálne pripravovať nový dizajnový jazyk pre svoje smartfóny.
Na výsledok jeho práce si ale vraj ešte chvíľu počkáme. Ako už naznačili mnohé predikcie, séria Galaxy S24, ktorá má debutovať v januári, s vysokou pravdepodobnosťou dostane nezmenený vizuál. Nový dizajnový jazyk výrobcu by sa nám tak mohol v celej svojej kráse ukázať s nástupom série Galaxy S25.
Noviniek vraj chystá viacero
Zdá sa, že rok 2025 bude pre Samsung dôležitý. Novinkou totiž nemá byť len dizajnový jazyk, ale aj čerstvý model s kompaktnejšími rozmermi, ktorý by sa výbavou približoval najvyššiemu Galaxy S25 Ultra. Má ísť o priameho konkurenta pre Apple iPhone Pro.
Pôvodne sa špekulovalo, že Samsung v roku 2025 predstaví aj cenovo dostupné verzie skladacích smartfónov Galaxy Z Fold a Galaxy Z Flip. Samotný výrobca však tieto fámy nedávno vyvrátil. „Aktuálne neplánujeme vyrobiť skladací smartfón v cenovej relácii strednej triedy,“ uviedol hovorca Samsungu. „Posledné fámy sú nepodložené.“
Je to škoda, no dá sa povedať, že cenovo dostupnejšie skladacie smartfóny už existujú. Poukázať možno napríklad na značku Tecno a jej Phantom V Fold 5G, ktorý je vybavený 7,85-palcovým hlavným displejom s obnovovacou frekvenciou 120 Hz, 12 GB operačnej pamäte, 4 nm čipom od MediaTeku a 5 000 mAh batériou s podporou pre 45 W nabíjanie. Cena v prepočte vychádza na zhruba 1 000 €. To nie je zrovna málo, no na bežné pomery skladacích smartfónov ide o celkom lákavú ponuku.
Na dizajne záleží
Nedávny prieskum spoločnosti Motorola, ktorý bol realizovaný na vzorke 22 200 respondentov, ukázal, že mnohí zákazníci považujú dizajn za kľúčový faktor pri výbere nového smartfónu. Rovnako za dôležité považujú aj materiály, ktoré utvárajú konštrukčné prevedenie. Takmer polovica respondentov (49 %) uviedla, že preferuje chladný dotyk kovu pri zadných krytoch telefónu, pričom až 62 % respondentov potvrdilo, že materiál, z ktorého je smartfón vyrobený, môže ovplyvniť ich rozhodnutie o kúpe.