Keď sa dnes obzeráme po novom smartfóne, máme naozaj fúru možností. Kvalitné smartfóny dnes produkuje široká škála výrobcov, hoci je pravda, že najčastejšie volíme len dve značky, a to Samsung a Apple. No nebolo tak tomu vždy. Pred rokmi patrili medzi špičku dnes už zabudnuté legendy, medzi ktoré nepochybne možno zaradiť aj HTC. So smartfónmi tohto výrobcu sa dnes stretávame skutočne len zriedka, no ani napriek tomu to vraj neplánuje vzdať. Ako píše server PhoneArena, HTC má každý rok vydávať jeden až dva mid-range modely.
Prejsť na:
Príliš silná konkurencia
Firmu stretol podobný osud ako Nokiu. A pozoruhodne je k tomu aj celkom podobný dôvod. Jednoducho nestíhal konkurencii. Jeho smartfóny kedysi boli obľúbenou voľbou mnohých, no konkurenti postupne začali poskytovať výhodnejšie ponuky. Modely od firmy postupne dostávali čoraz menej inovácií, čo terajší giganti veľmi šikovne využili vo svoj prospech. Výsledkom bol úpadok HTC a obmena vlády. Aktuálne sú najpredávanejšími smartfónmi tie od Apple, hoci najväčší trhový podiel si stále drží Samsung.
Prečítajte si tiež:
- Zázraky sa dejú: HTC hlási veľkolepý návrat. Novinka, ktorá zaujme výbavou a hlavne cenou
- HTC sa len tak nevzdá: Výrobca v budúcnosti môže vydať vlastný skladací smartfón
- Je spoľahlivejší elektromobil, alebo spaľovák?
HTC bol jeden z prvých dotykových telefónov, ktoré som vlastnil. A veľmi dobre si pamätám, že som si ho nevedel vynachváliť. Preto aj mňa teší, že to so smartfónmi ešte nevzdáva. Teda aspoň nie úplne.
Jeden až dva HTC smartfóny ročne
Huang Zhaoying, senior viceprezident HTC pre globálny obchod a marketing, prehlásil, že spoločnosť sa chystá prejsť na novú stratégiu, v rámci ktorej bude každý rok vydávať jeden až dva nové telefóny. Nepôjde však o vlajkové lode, ale o mid-range modely poháňané procesormi z radu Snapdragon 7 od spoločnosti Qualcomm.
Spoločnosť tvrdí, že tieto čipy adekvátne zodpovedajú potrebám jej zákazníkov, na rozdiel od špičkových modelov zo série Snapdragon 8, ktoré považuje za „prestrelené“. Napokon udáva, že sa pri nových smartfónoch plánuje zamerať na to, čo považuje za najdôležitejšiu funkciu každého smartfónu, a síce komunikáciu.
Nová stratégia môže byť reakciou na až 30-percentný nárast predaja, ktorý sa podarilo dosiahnuť smartfónom U23 a U23 Pro. Konkrétne má ísť o porovnanie s HTC Desire 22 Pro. Tento nárast sa pritom podarilo dosiahnuť aj napriek tomu, že telefóny boli k dispozícii len 6 mesiacov.
Zlatá stredná cesta
Zatiaľ nevieme s istotou povedať, aké kompromisy, teda okrem výkonu, plánuje HTC pri nových modeloch učiniť. Je však potešujúce vidieť, že stále dbá na motiváciu a neplánuje sa vzdať bez boja. Zdá sa, že sa výrobca plánuje vydať podobnou cestou ako Motorola, ktorá sa snažila preraziť v segmente vlajkových lodí, no zrejme sa nestretla s takým úspechom, aký očakávala. Viac zažiarila vďaka svojim mid-range až low-end modelom, ktoré ponúkali a stále ponúkajú jeden z najlepších pomerov cena/výkon vo svojej triede, resp. vo svojich triedach.
Oznámenie HTC o novej stratégii prichádza tesne pred koncom roka, čo môže znamenať, že ju začne aplikovať už začiatkom 2024. Nateraz v tomto smere neposkytla žiadne bližšie informácie, no keďže ďalší rok je doslova za dverami, predpokladáme, že na ne nebudeme musieť čakať pridlho.