Bratislavská fabrika na výrobu vozidiel značky Volkswagen si práve teraz prechádza nemalými zmenami. V rámci koncernového projektu sa tu rozbieha výroba hneď dvoch nových modelov. No žiaľ, dobré správy v tomto prípade neprichádzajú bez tých zlých. Závod totiž zároveň ukončí výrobu jedného modelu, ktorý sa tešil celkom značnej popularite. Toto rozhodnutie prichádza krátko po získaní investície vo výške 500 miliónov €, informuje portál oPeniazoch.sk.
Prejsť na:
Konkrétne sa v priestoroch fabriky spúšťa výroba modelov Volkswagen Passat a Škoda Superb. Naopak, výrobné linky čoskoro opustí obľúbený model kompaktného SUV.
„Cieľom je nasmerovať naše výrobné závody pre nasledujúce roky k hospodárskemu vyťaženiu kapacít a perspektívnej budúcnosti. Prechod na elektromobilitu v súčasnosti využívame, aby sme znížili komplexitu vo výrobe a ešte viac zefektívnili naše výrobné závody. Vozidlá, ktoré sú založené na rovnakej architektúre, zásadne zlučujeme v našich závodoch naprieč značkami,“ uviedol Christian Vollmer, člen predstavenstva Volkswagen pre produkciu a logistiku.
Modelom, ktorého výroba v bratislavskom závode skončí, je Škoda Karoq. Uvedený bol pritom len niečo vyše tri roky dozadu, presnejšie na jeseň 2020. Podľa hovorkyne Lucie Kovarovič Makayovej môže byť výroba tohto vozidla ukončená ešte tento mesiac. „Koniec produkcie očakávame 20. decembra. Doposiaľ sme na Slovensku vyrobili približne 65 000 Karoqov, z toho viac ako polovicu v tomto roku,“ konštatovala.
Kľúčových zmien je viacero
Zmien, ktoré boli učinené v reakcii na štedrú investíciu, je však viacero. Okrem uvedenia nových modelov do výroby došlo k úpravám naprieč celým výrobným tokom. Jedným príkladom je rozšírenie lisovne.
Popritom do toku pribudlo hneď 22 nových dielov, ktoré sú po vylisovaní presmerované do novo postavenej karosárne. Taktiež boli nasadené nové roboty a riadiace systémy, ktoré majú zrýchliť a zefektívniť výrobný proces. Napokon sa zmeny dotkli aj logistiky, montážnej linky, kde sa nainštalovala upravila manipulačná technika a automatizačné zariadenia, ako aj lakovne, ktorá vďaka novým technológiám umožňuje ekologickejšiu výrobu.
„Dosiahli sme dôležitý míľnik, ktorý pre náš závod znamená dôležitý krok k využitiu voľných kapacít a zabezpečeniu zamestnanosti,“ povedal Wolfram Kirchert, predseda a člen predstavenstva Volkswagen Slovakia.
Návrat po vyše troch dekádach
Späť k novým modelom, Passat sa na výrobné linky v bratislavskom závode vracia po viac ako troch desaťročiach. Ide, resp. išlo o vôbec prvý model, ktorý sa tu začal vyrábať po spustení prevádzky v roku 1991.
Do budúcna by mala byť pre podnik náramne prospešná aj úzka spolupráca so Škoda Auto, ktorá je aktívna od roku 2008. Člen predstavenstva Škoda Auto pre výrobu a logistiku poznamenal, že synergické efekty pre Volkswagen dosiahli až 600 miliónov €.