Spoločnosť Xiaomi minulý týždeň oficiálne predstavila svoje nové smartfóny z radu Xiaomi 14. Dočkali sme sa odhalenia dvoch modelov, a to základného Xiaomi 14 a prémiovejšieho Xiaomi 14 Pro. A zdá sa, že pri obidvoch modeloch výrobca učinil len tie najlepšie rozhodnutia. Novinky sa totiž po uvedení vypredali v priebehu len štyroch hodín. Pre Xiaomi ide o nový rekord, píše server Gizmochina.
Prejsť na:
O túto fantastickú správu sa výrobca podelil prostredníctvom príspevku na čínskej sociálnej sieti Weibo. Rad Xiaomi 14 hravo prekonal minuloročný rekord, nakoľko sa zariadenia takmer okamžite vypredali vo všetkých partnerských obchodných reťazcoch, vrátane Tmall, Jingdong Mall, Douyin a Kuaishou. Presné čísla však Xiaomi neuvádza.
Tvrdí však, že modely Xiaomi 14 len v priebehu prvých piatich minút od uvedenia zaznamenali 6-násobne vyššie predaje v porovnaní s predošlou generáciou, teda sériou Xiaomi 13. Dopyt zákazníkov mal byť dokonca natoľko vysoký, že obchod Xiaomi Home počas úvodných hodín predaja zaznamenal niekoľko menších výpadkov.
Xiaomi 14 láka špičkovou výbavou
A asi sa nieto čo čudovať, keďže rad Xiaomi 14 sa rozhodne má čím pochváliť. Celkom prekvapivo panujú medzi dvoma zariadeniami relatívne malé rozdiely. Základný model, ktorý je lacnejší, sa pýši 6,36-palcovým OLED displejom s rozlíšením 2 670 x 1 200 px (1,5K) a rekordnou svietivosťou až 3 000 nitov. Nechýba mu ani pokročilá LTPO vrstva, ktorá prispôsobuje obnovovaciu frekvenciu obsahu v rozmedzí od 1 do 120 Hz.
V interiéri zariadenia sa nachádza vysoko výkonný čipset Snapdragon 8 Gen 3 od spoločnosti Qualcomm, ktorý sľubuje výrazné vylepšenia ako v oblasti čistého výpočtového výkonu, tak aj v oblasti výkonu umelej inteligencie. Disponuje novou architektúrou s výkonnejšími jadrami, ktorých maximálna taktovacia frekvencia dosahuje 3,3 GHz.
Súčasťou základnej výbavy je ďalej 16 GB rýchlej operačnej pamäte typu LPDDR5X a bleskové UFS 4.0 s kapacitou až do 1 TB. Napokon interiér obsahuje 4 610 mAh batériu s podporou pre 90 W káblové a 50 W bezdrôtové nabíjanie.
Čo sa týka optiky, hlavnú úlohu zohráva 50 Mpx snímač obrazu s veľkosťou 1/1,31“, clonou f/1.6 a podporou pre optickú stabilizáciu obrazu (OIS). Asistuje mu 50 Mpx teleobjektív s podporou pre 3,2 násobný optický zoom a OIS a jeden 50 Mpx ultraširokouhlý senzor.
Prémiovejší Xiaomi 14 Pro má celkom málo odlišných technických parametrov. Úlohu displeja v tomto prípade zohráva 6,73-palcový panel. Ďalší väčší rozdiel nájdeme až pri batérii, ktorá má kapacitu 4 880 mAh a podporuje 120 W drôtové a 50 W bezdrôtové nabíjanie. Potom už stojí za zmienku len hlavný snímač s 50 Mpx rozlíšením a adaptívnou clonou v rozmedzí od f/1.42 do f/4.0.
Pomôcť mohli aj atraktívne cenovky a HyperOS
Zrejme to však nie sú len špecifikácie, čo pomohlo čerstvej dvojici zariadení dosiahnuť rekordné predaje. Do veľkej miery sa po ne môže podpisovať aj nový operačný systém HyperOS, ktorý možno poňať ako základ pre vybudovanie pokročilejšieho ekosystému pre rôzne typy zariadení Xiaomi, od smartfónov cez hodinky a spotrebiče až po elektromobily.
Samozrejme, nemožno zabudnúť na ceny, ktoré sa zdajú byť celkom atraktívne. Xiaomi 14 v konfigurácii 8/256 GB sa v Číne začína predávať za približne 519 € bez DPH, pričom Xiaomi 14 Pro štartuje cene zhruba 649 € bez DPH. Samozrejme, ceny pre európsku môžu byť o čosi vyššie. Presné sumy sa dozvieme až počas predstavenia zariadení pre globálny trh.