Telekom, podobne ako ďalší operátori, sa pochválil výsledkami a úspechmi, ktoré sa mu podarili dosiahnuť v priebehu prvých troch štvrtín fiškálneho roku 2023. Za 9 mesiacov od začiatku roka odštartoval novú kampaň s názvom #rešpekt, uviedol novú ponuku paušálov, predstavil prvú 5G SA sieť a rozšíril pokrytie optickým pripojením. Samozrejme, celkovo toho má na konte oveľa viac.
Prejsť na:
„Počas celého roka 2023 rieši naša spoločnosť pri hospodárení násobne vyššie ceny energií i vyššiu mieru inflácie, no nepoľavuje v investíciách do zákazníkov či moderných sietí. V oblasti mobilnej siete rastie 5G pokrytie a ako prvý operátor sme nasadili privátnu 5G SA (stand-alone) sieť na Technickej univerzite v Košiciach. V septembri sme ukázali aj nové generácie paušálov s neobmedzenými dátovými elementmi. Optickú sieť dostávame do ďalších tisícok lokalít, vlastnou výstavbou aj cez partnerstvo so Západoslovenskou distribučnou. Napreduje naša nová služba Wow Wi-Fi, máme za sebou aj ďalší úspešný ročník ENTER Programiády s desiatkami užitočných projektov.. A sme hrdí aj na našu novú komunikačnú platformu #rešpekt, ktorou chceme poukázať na viaceré chýbajúce aspekty v celej spoločnosti,“ zhrnul uplynulých 9 mesiacov Pavel Hadrbolec, finančný riaditeľ Slovak Telekom a T-Mobile Czech Republic.
#rešpekt pre slovenskú spoločnosť
Telekom v priebehu prvej štvrtiny 2023 odštartoval nový komunikačný koncept s názvom #rešpekt, ktorý sa vinie naprieč komunikáciou celý rok. V úvodnej fáze Telekom so svojimi ambasádormi poukázal na šesť aspektov, a to toleranciu, prijatie, lásku k blížnemu, ohľaduplnosť, slušnosť a úctu. V ďalších mesiacoch rozšíril líniu aj o ďalšie témy, vrátane pomoci či rešpekte dobrovoľníkom.
5G sa postupne rozrastá
Telekom aj naďalej pokračuje v aktívnom rozširovaní pokrytia 5G siete po celom Slovensku. Ku koncu septembra operátor poskytoval najnovšiu generáciu sietí 56 mestám a 273 obciam, čo predstavuje okolo 47 % populácie. Počet 5G roamingových partnerov stúpol v 60 krajinách na 98.
Druhou oblasťou pre rozvoj 5G siete je B2B a nastupujúca éra Priemyslu 4.0 (Industry 4.0). Telekom už prišiel s prvou 5G stand-alone privátnou sieťou na Slovensku, ktorú sprístupnil na pôde Technickej univerzity v Košiciach. Partneri Siemens a SOVA Digital tu nasadzujú nové riešenia pre digitalizáciu, robotizáciu či rozšírenú realitu.
Zdieľanie sieťových technológií
Začiatkom augusta uzavreli Slovak Telekom a O2 vôbec prvú dohodu o zdieľaní technológie mobilných sietí. Jej výhody pocítia zákazníci v ďalších rokoch v podobe rýchlejšieho nasadzovania sieťových inovácií, aj vyššej kvalite signálu. Výhodou bude lepší rozvoj sietí i šetrenie nákladov spojených so spotrebou elektrickej energie. Každý operátor má naďalej svoje vlastné frekvencie i vlastnú ponuku služieb. Spoločné budú napríklad základňové stanice.
Nové paušály, hardvér aj služby
V priebehu tretej štvrtiny tohto roku priniesol Telekom viacero skvelých noviniek. Tou hlavnou je nová ponuka mobilných paušálov, pričom každý z nich obsahuje určitý nekonečný element dát a väčšina má aj nekonečné volania. Nové paušály sú v predaji od septembra, a to v dvoch skupinách. Jedna je určená pre domácnosti, druhá pre malé firmy (VSE segment).
V auguste bol predstavený aj nový hardvér v podobe revízie smartfónov T Phone a T Phone Pro. Dočkali sme sa však aj odhalenia úplne nového produktu, a to tabletu T Tablet, ktorý ponúka solídnu hardvérovú výbavu, 5G konektivitu a predovšetkým nízku cenu.
V oblasti mobilných služieb možno napokon spomenúť rozbehnutie pilotnej prevádzky služby Volanie cez Wi-Fi. Tá je nateraz dostupná pre modelové rady Samsung Galaxy S22 a S23, T Phone, T Phone Pro, T Tablet a množstvo smartfónov iPhone s iOS 17.
Čo sa týka pevnej siete, Telekom priniesol viaceré dôležité vylepšenia zákazníckej skúsenosti. Jednou z nich je možnosť online objednávky novej služby Wow Wi-Fi a sledovanie celého nákupu od zadania až po spracovanie objednávky. Pre Wow Wi-Fi môžu zákazníci využiť aj možnosť merania nehnuteľnosti cez rozšírenú realitu (AR). Tá je tiež k dispozícii priamo v aplikácii Telekom.
Do aplikácie pribudli aj služby Sledovania polohy technika a Sledovanie a riešenie porúch služieb pevnej siete.
Optika pre ešte viac ľudí
V júni podpísal Slovak Telekom dohodu, ktorá umožní využiť existujúcu infraštruktúru Západoslovenskej distribučnej pre poskytovanie kvalitného optického pripojenia v oblastiach na západe Slovenska.
V treťom štvrťroku rástlo aj pokrytie optickou sieťou – ku koncu septembra bola dostupná pre 1,098 milióna domácností. Väčšina prípojok patrí vlastnej výstavbe.
Druhý ročník programiády
Telekom taktiež rozvíjal aktivity v platforme ENTER. V priebehu prvej štvrtiny 2023 bola vyhodnotená druhá výzva pre seniorov Zrelí na dobu digitálnu, do ktorej sa zapojilo až 90 združení. Telekom celkovo plánuje odmeniť participantov až 13 projektov po celom Slovensku.
V júni vyvrcholil druhý ročník programiády ENTER. Zapojilo sa až 76 projektov zo 62 škôl, pričom tento rok žiaci a študenti ukázali užitočné riešenia z oblasti ekológie, edukácie i formy pomoci znevýhodneným skupinám.
Pri ESG aktivitách Telekom nezabúda ani na tému duševnej pohody a zdravia. Svojim zamestnancom pripravil ďalšiu časť programu Zdravé Téčko – Deň zdravia, kde mohli využiť množstvo vyšetrení i prednášky na tému prevencie.
Operátor roka tretíkrát za sebou
V januári sa operátorovi podarilo už tretíkrát po sebe získať prestížne ocenenie Operátor roka v nezávislej ankete „NAY TECHBOX roka 2022“. Víťazstvo je cenné po náročnom roku, kedy doznievala pandémia, ale Telekom dosiahol aj míľniky v budovaní optiky, uviedol nové portfólia služieb a rozvíjal CSR aktivity.
Medziročné porovnania
Čo sa týka pevnej siete, počet TV zákazníkov Skupiny dosiahol 682 000, pričom po prvýkrát sú v tejto báze zahrnutí aj zákazníci s predplatenými TV službami. O takmer 3 % (na 804 000) stúpol počet širokopásmových prístupov.
V tisícoch (vrátane DIGI) | Q1-Q3 2023 | Q1-Q3 2022 | Medziročný nárast/pokles |
Pevné prístupy | 862 | 857 | 0,5% |
Širokopásmové prístupy | 804 | 782 | 2,8% |
Zákazníci digitálnej TV | 682 | 671 | 1,6% |
V súvislosti s mobilnou sieťou možno spomenúť, že Telekom ku 30. septembru evidoval 2 503 000 zákazníkov.
v tisícoch | Q1-Q3 2023 | Q1-Q3 2022 | Medziročný nárast/pokles |
Celkový počet | 2 503 | 2 449 | 2,2% |
– z toho počet zmluvných zákazníkov | 1 406 | 1 366 | 2,9% |
– z toho počet zákazníkov predplatených kariet | 486 | 508 | -4,4% |
– z toho počet M2M SIM kariet | 611 | 574 | 6,5% |