Toyota Hilux je veľmi známy model vozidla, ktorý je mimoriadne obľúbený aj na Slovensku. Japonská automobilka je naň patrične hrdá a často k nemu vytvára reklamy, ktoré zdôrazňujú jeho off-road schopnosti, všimol si server Novinky.cz.
V reklame, ktorá sa dostala pod drobnohľadu britského úradu auto jazdilo mimo asfalt. To nakoniec vyvrcholilo k prekvapivému rozhodnutiu – Toyota v Británii túto reklamu už viac nemôže používať.
Reklama nabádala ľudí
Podľa názoru Úradu pre štandard reklamy reklama poručovala štandardy spoločenskej zodpovednosti. V preklade – terénne autá jazdili terénom, čo nie je podľa úradu úplne správne.
Reklama pritom vznikla ešte v roku 2020. Vidieť sme v nej mohli niekoľko kusov modelu Toyota Hilux, ktoré prechádzali riečnym korytom. Väčšina záberov zachytila vozidlá pri jazde mimo spevnené komunikácie. Úrad vyhodnotil, že reklama „ukazovala a schvaľovala použitie vozidiel spôsobom, ktorý neberie ohľad na dopad na prírodu a životné prostredie“.
Reklama dostala stopku
Automobilka podala sťažnosť, v ktorej reklamu obhajovala argumentom, že natáčanie prebehlo v Slovinsku na súkromnom pozemku a so súhlasom jeho majiteľa. Nezabral ani argument, že Toyota svoje portfólio začala elektrifikovať už v roku 1997 s príchodom obľúbeného modelu Prius.
Ani to nestačilo a úrad okrem televíznej reklamy zakázal aj statickú verziu reklamu vo forme plagátov, na ktorých Hiluxy jazdia taktiež cez terén.