Spoločnosť Xiaomi má toho vo svojom produktovom portfóliu naozaj mnoho. Vyrába smartfóny, domáce spotrebiče a prakticky akékoľvek zariadenia spadajúce do kategórie malej spotrebnej elektroniky. Už čoskoro však svoje portfólio obohatí o niečo, čo do tejto kategórie rozhodne nespadá. Poukazujeme tým na vôbec prvý elektromobil čínskeho výrobcu, o ktorom sem a tam počúvame bezmála už pár rokov.
Prejsť na:
Ako píše server Android Authority, vôbec prvým elektromobilom od z dielne Xiaomi má byť model SU7. A nebude sám. Výrobca môže odhaliť hneď tri elektrické vozidlá s týmto označením, okrem základného SU7 aj vybavenejšie verzie SU7 Pro a SU7 Max.
Xiaomi požiadalo o dôležitú licenciu
Xiaomi už malo požiadať o licenciu na predaj svojho elektromobilu v Číne. V rámci žiadosti adresovanej miestnemu ministerstvu pre priemysel a informačné technológie mala prezradiť viacero kľúčových informácií, vrátane základných parametrov a dizajnu. Konkrétne o vizuále informoval aj jeden z používateľov čínskej sociálnej siete Weibo.
Obidva zmienené modely má pre Xiaomi vyrábať pekinská spoločnosť BAIC Group. Z hľadiska dizajnu sú si veľmi podobné. Technické špecifikácie však sú úplne iný príbeh.
Pohon všetkých kolies a rýchlosť až 265 km/h
Vozidlá používajú odlišnú batériovú technológiu a taktiež majú rozdielnu maximálnu rýchlosť a hmotnosť. Zatiaľ čo základný SU7 má dosahovať maximálnu rýchlosť 210 km/h, vybavenejší SU7 Max sa vraj bude schopný vyšplhať až na 265 km/h. Čo sa týka hmotnosti, SU7 má vážiť 1 980 kg, zatiaľ čo SU7 Max okolo 2 200 kg.
SU7 má merať 4,997 x 1,963 x 1,455 m. Očakáva sa, že Xiaomi poskytne dva varianty vozidla, jeden s pohonom zadných kolies (RWD) a jeden s pohonom všetkých štyroch kolies (AWD). Prvý variant má byť vybavený elektromotorom s výkonom 220 kW, zatiaľ čo druhý má disponovať zostavou elektromotorov s výkonom 275 kW a 220 kW.
Čo sa týka dizajnu, ten možno označiť za elegantný, futuristický a ergonomický. Ako môžeš vidieť na snímkach nižšie, Xiaomi má zvoliť oblé tvary naprieč celou konštrukciou.
Unikátna softvérová výbava
Nebude to však len vysoký výkon a atraktívny vizuál, čím sa vozidlo bude snažiť nalákať hordy zákazníkov. Jedným z jeho hlavných lákadiel má byť aj bohatá softvérová výbava zabezpečená novým operačným systémom HyperOS.
Xiaomi predstavilo HyperOS koncom októbra popri novom rade vlajkových smartfónov Xiaomi 14. Ide o rozhranie, ktorá pokladá základy pre vznik nového ekosystému. Súčasťou tohto ekosystému majú byť prakticky všetky inteligentné zariadenia výrobcu, vrátane smartfónov, inteligentných hodiniek, domácich spotrebičov a áno, aj vozidiel.
HyperOS je založený na integrácii OS Android a vlastnej platformy Xiaomi s názvom Vela. Táto kombinácia reprezentuje snahu spoločnosti o kompletnú prerábku softvérovej architektúry s cieľom pripraviť sa na vznik nového prostredia, v ktorom budú vzájomne komunikovať a kooperovať miliardy zariadení. Jeho vývoj mal zabrať približne 7 rokov.
„HyperOS je jedným z najviac používateľsky orientovaných operačných systémov, aké kedy Xiaomi vytvorilo. Systém sme tajne vyvíjali posledných 7 rokov za využitia 13-ročných skúseností našej značky. HyperOS bude systém, ktorý prepojí používateľa, autá a domácnosti a bude slúžiť ako centrum nášho technologického vesmíru,“ uviedol pred časom Cici Wei, výkonný reprezentant Xiaomi, v príspevku na sociálnej sieti.
V čase písania tohto článku ešte nepoznáme podrobnosti o tom, ako to celé bude fungovať, keďže HyperOS nateraz poháňa len nové smartfóny Xiaomi 14 a hodinky Xiaomi Watch S3.
Možno však očakávať, že SU7 bude prvý elektromobil vybavený týmto operačným systémom. A ak je pravda, čo nám Xiaomi sľubuje, vozidlo bude schopné úzko komunikovať a spolupracovať s viacerými zariadeniami čínskeho výrobcu, predovšetkým so smartfónmi.