Všetci robíme chyby. Výnimkou nie sú dokonca ani také veľké mená, ako je napríklad Apple. Ten sa chýb v poslednom čase dopustil hneď niekoľko. A dnes urobil ďalšiu. Muž z Veľkej Británie sa rozhodol, že si spraví radosť, a tak si priamo cez oficiálnu stránku spoločnosti objednal novučký iPhone 15 Pro Max. Do rúk však dostal niečo úplne iné. O svoj zážitok sa podelil na sociálnej sieti Reddit, všimol si server Android Authority.
Prejsť na:
Zámena zásielky sa čas od času jednoducho prihodí. V tomto prípade je však celkom bizarná, nakoľko muž nedostal iný, než objednaný model iPhone. Dostal smartfón s operačným systémom Android, ktorý bol jeho nie až tak vydarenou napodobneninou.
Muž tvrdí, že od Apple dostal všetky potrebné potvrdenia na e-mail. Dokonca mal prístup aj k sledovaniu zásielky, ktorú mu doručovala spoločnosť Dynamic Parcel Distribution (DPD).
Okamžité náznaky
Že je niečo v neporiadku si všimol takmer okamžite po rozbalení krabičky. Smartfón mal totiž na displeji nalepenú ochrannú fóliu, čo u muža vzbudilo podozrenie, že mu Apple zaslal už použitý model. Čím viac však zariadenie skúmal, nachádzal stále viac a viac pozoruhodných čŕt.
Jednu z nich objavil, keď telefón zapol. Obrazovka sa podľa jeho slov nerozsvietila spôsobom, ktorý je bežný pre OLED panely. „Keď som ho zapol, všimol som si, že obrazovka je akási divná, čierne oblasti rozsvecovala spôsobom, ktorý rozhodne nemožno pripísať OLED,“ napísal muž. Taktiež si všimol, že spodná hrana je celkom hrubá a rozhodne nesúhlasí s oficiálnymi snímkami iPhone 15 Pro Max.
Poslednou kvapkou bol úvodný nastavovací proces, ktorý bol prinajmenšom veľmi chabý. Vtedy si muž bol definitívne istý, že to, čo mu Apple poslal, nebol iPhone 15 Pro Max, ale Android smartfón, ktorý sa naň chcel podobať.
„Ihneď mi došlo, že išlo o Android smartfón v prestrojení. Možno by to presvedčilo môjho starého otca, ale ja som si to všimol veľmi rýchlo,“ dodal.
Samozrejme, dôkazových materiálov o tom, že nešlo o iPhone 15 Pro Max, bolo viacero. Zariadenie malo napríklad kopu predinštalovaných aplikácií, ktoré sa bežne na nových modeloch iPhone nenachádzajú. Vopred naň bol nainštalovaný napríklad TikTok, Facebook či Youtube.
Na vine zrejme nie je Apple
Muž spravil rozumne, keď sa rozhodol, že do telefónu nezadá žiadne svoje osobné údaje. Namiesto toho ho odložil a napísal na stránku podpory Apple.
Je celkom nezvyčajné, že sa takto zamení objednávka, ktorá bola vytvorená priamo cez predajcu. Zvyčajne sa zámena vyskytuje vtedy, keď si zákazník objedná tovar cez obchodníkov tretích strán. Tento incident však neznamená, že na vine je priamo Apple, keďže je prakticky nulová šanca, že by mal na sklade lacné napodobneniny svojich prémiových vlajok.
K omylu či úmyselnej zámene zrejme došlo niekedy medzi tým, ako Apple odovzdal smartfón do rúk kuriérskej spoločnosti, a tým, ako kuriérska spoločnosť odovzdala zásielku do rúk zákazníkovi.
Už druhý takýto bizár
Od debutu radu iPhone 15 ide už o druhý incident, ktorý sa týka zasielania nových modelov. Začiatkom tohto mesiaca sme sa dozvedeli, že TikToker známy ako legends_gio si priamo od Apple objednal štyri nové modely iPhone 15 Pro Max, jeden v prevedení s 1 TB úložiskom a tri v konfigurácii s 256 GB úložiskom.
Namiesto pôvodnej objednávky, ktorej hodnota sa v prepočte na naše ceny šplhala na 6 300 €, dostal objednávku v hodnote takmer 120 000 €. Namiesto štyroch kusov totiž dostal až 60 modelov iPhone 15 Pro Max, pričom všetky mali 1 TB úložiska.