Google má na krku obrovský škandál. Poniektorí používatelia si totiž všimli, že im z Disku miznú súbory, ktoré si uložili v priebehu posledných mesiacoch. Mazať sa majú aj nedávne zmeny dát a štruktúry zložiek píše server Bleeeping Computer.
Prejsť na:
Disk je cloudové úložisko prevádzkované spoločnosťou Google. U používateľov si vydobylo obrovskú popularitu predovšetkým vďaka svojej jednoduchosti, širokej kompatibilite, ako aj veľkými kapacitami, ktoré je možné dodatočne zväčšovať za poplatok.
Google Disk je používaný obrovským množstvom ľudí, a to nielen na osobné účely, ale aj na prácu či štúdium. Preto je pochopiteľné, že hlásenia o miznúcich súboroch sa rozniesli bleskovou rýchlosťou.
Hlásenia sa kopia, riešenie nikde
Používatelia sú frustrovaní, nakoľko prichádzajú o cenné údaje, ktoré si v mnohých prípadoch ešte pre istotu uložili práve na Disk Google. Viacerí z nich už stihli zareagovať a požiadať Google o vysvetlenie aj poskytnutie riešenia. „Ide o závažný problém, ktorý je potrebné urýchlene vyriešiť. Máme otvorený tiket na podpore, ale doposiaľ nám nikto nepomohol,“ uvádza sa v jednom z príspevkov fóre podpory Google.
Prvé sťažnosti o miznúcich súboroch sa začali objavovať necelý týždeň dozadu. Vôbec prvým používateľom, ktorý o chybe prehovoril, bol Yeonjoong. Ten uviedol, že mu z Disku zmizli dáta, ktoré naň uložil v priebehu posledného pol roka. Dodal, že Disk sa akoby vrátil do podoby, akú mal v máji.
Situácia je celkom vážna, nakoľko niektorí používatelia mali z ničoho nič prísť o tisícky dôležitých dokumentov. Mnohé z nich nepochybne boli uložené kvôli práci či štúdiu. A niečo také, ako je náhodné zmiznutie dôležitých materiálov, sa vysvetľuje len veľmi ťažko.
Poniektorí používatelia dokonca hlásia, že prišli aj o súbory synchronizovaných prostredníctvom desktopovej aplikácie Disk Google, ktorá vytvára duplikát cloudového úložiska priamo na počítači používateľa.
Chyba je na strane Google, pravdepodobne
Chyba mala postihnúť viacero účtov, pričom záznamy o ich posledných aktivitách nevykazujú žiadne náznaky z toho, že by odstránenie súborov bolo vykonané rukou ich majiteľov. Problém sa teda s najväčšou pravdepodobnosťou nachádza na strane Google.
Tím podpory Google už stihol na sťažnosti zareagovať. Uviedol, že spoločnosť situáciu priebežne monitoruje a rieši. „Prijmite, prosím, naše úprimné ospravedlnenie, pokiaľ sa nebudem môcť pripojiť k stretnutiu na Google Meet. Tento prípad priebežne sledujem a aby som k vám bol úprimný, už teraz plne súhlasíme s tým, že nie ste jediným zákazníkom, ktorého sa tento problém týka,“ uviedol v reakcii na jeden z príspevkov.
„Aktuálne to skúmajú naši produktoví inžinieri a čakáme na analýzu príčin, ako aj na to, ako to môžeme napraviť. Vzhľadom na prebiehajúce vyšetrovanie zatiaľ nemôžeme uviesť predpokladaný čas dokončenia. Neodporúčame vykonávať zmeny v koreňovej zložke/dátach, kým neobdržíme pokyny od našich inžinierov. Budem naďalej sledovať správanie nahláseného problému od ostatných administrátorov a naplánujem volanie na zajtra v tú istú dobu a dúfam, že v priebehu dňa dôjde k pokroku, ktorý budem môcť predložiť pred našou schôdzkou na Google Meet,“ dodal.
Nijak nezasahujte, buďte trpezliví
Odkaz tímu podpory je teda jasný. Analýza problému, vrátane jeho príčin, už prebieha. Kým sa podarí odhaliť všetky potrebné informácie, používateľom je odporúčaná trpezlivosť. Podpora jasne uvádza, že najlepšie bude sa ničoho nechytať, teda nijak neupravovať a nemeniť aktuálnu formu Disku.
Kým Google nájde efektívne riešenie, môžete porozmýšľať nad inými spôsobmi, ako chrániť a ukladať do zálohy svoje cenné dáta. Hoci je pravda, že cloudové úložiská sú jednoduchým a relatívne lacným riešením, trpia určitými medzerami, ktoré sa dodnes nepodarilo vyplniť. Úplne najlepšie bude, ak svoje dáta zálohujete nie iba raz, ale hneď viackrát, a to rôznymi spôsobmi. Môžete ich napríklad zálohovať na cloudové úložisko, ale aj na fyzický externý disk. Riešení je mnoho, stačí ich len vyskúšať a vyhradiť si na to nejaký ten čas.