Tohtoročná iterácia hráčskeho veľtrhu BlizzCon bola nadmieru uspokojivá. Dočkali sme sa viacerých fantastických oznámení, a to predovšetkým pre milovníkov dávnej slávy série World of Warcraft. Štúdio Blizzard totiž predstavilo dohľadnú budúcnosť série World of Warcraft Classic, ktorá prinesie kopu obsahu pre azda každého fanúšika. Čo presne sme sa dozvedeli?
Prejsť na:
Podrobné informácie o najbližších plánoch pre World of Warcraft Classic prinieslo stretnutie What’s Next, ktorého sa zúčastnila softvérová inžinierka Ana Resendezová, herný producent Josh Greenfield, vedúca softvérová inžinierka Nora Valletta a asistent hlavného dizajnéra Tim Jones.
Stretnutie bolo zahájené spätným pohľadom na doterajšiu cestu World of Warcraft Classic, vrátane progresívnych serverov pre základnú hru, ako aj uplynulých expanzií v podobe Wrath of The Lich King Classic a The Burning Crusade Classic.
Cataclysm Classic
Súčasný datadisk pre Classic sa nedávno dočkal posledného veľkého patchu, čo znamená, že čoskoro dostaneme novú expanziu. Tou bude Cataclysm Classic, pričom debutovať by mala v priebehu budúceho roka. Dočkáme sa navýšenia levelového stropu na 85, nových rás (Worgen a Goblin), systému Transmogrification, novej profesie Archaeology, ako aj hodnotených battlegroundov. Okrem toho expanzia prinesie 5 nových zón, 10 nových dungeonov a celkovo až 7 raidov.
Datadisk však dostane niekoľko drobných úprav, vrátane novej úrovne náročnosti pre dungeony, s ktorou sa budú spájať vyššie odmeny, pozmeneného systému pre postup guild, ale aj rýchlejšieho procesu levelovania, aby si hráči mohli čo najskôr vychutnať čerstvý obsah.
Ešte náročnejší Hardcore
Cataclysm Classic však nie je jedinou novinkou, ktorú Blizzard predstavil. Vypočul komunitu a rozhodol sa, že režim Hardcore Classic bude po novom ešte náročnejší. Hráči sa dožadovali verzie hry, v ktorej by neboli umožnené vzájomné obchody (trade-ovanie). Blizzard im vyhovie, a to už začiatkom budúceho roku.
Season of Discovery
Azda tou najprekvapujúcejšou novinkou bolo oznámenie Season of Discovery. Ide o akúsi novú formu World of Warcraft Classic, ktorá prinesie nové možnosti prispôsobenia postáv a upravený obsah, ktorý sa bude postupne rozširovať.
Cieľom tejto verzie hry je vrátiť život starému svetu, kde je dôležité, aby hráči medzi sebou interagovali a vymieňali si informácie. Blizzard tvrdí, že jej vydaniu nebude predchádzať žiadne beta testovanie a dokonca ani PTR servery. Akonáhle vyjde, vyjde v plnej verzii dostupnej pre všetkých.
V úvodnej fáze bude maximálny dosiahnuteľný level nastavený na 25, ktorý bude dočasne fungovať ako end-game. Hráči budú môcť zakúsiť reworknuté staré dungeony, World PVP, ale aj raidy. Jedným z raidov bude Blackfathom Deeps. Ten štandardne figuroval ako dungeon, no v Season of Discovery bude plniť úlohu raidu pre 10 ľudí.
Levelový strop sa bude postupne navyšovať a s ním bude do hry pridávaný stále novší a novší obsah.
Okrem základného talentového systému budú mať hráči k dispozícii nový systém s názvom Rune Engraving. Tento systém umožní aplikovanie nových schopností na vybrané časti vybavenia. Na úrovni 25 bude možné vylepšiť tri sloty. A žiadny strach, tieto schopnosti bude možné ľubovoľne meniť.
No čo poteší asi najviac, je širšia rozmanitosť class. Rozmýšľal si niekedy nad tým, ako by vyzeral Warlock ako Tank alebo Mage ako Healer? Season of Discovery ti to prezradí.
Herný režim Season of Discovery bude oficiálne dostupný už tento mesiac, konkrétne 30. novembra.
Rozhodne sa teda máme na čo tešiť. Zdá sa, že Blizzard si dáva na milovníkoch starého sveta World of Warcraft naozaj záležať. A ak ťa náhodou starý Azeroth príliš neláka, môžeš skúsiť šťastie na retaile, ktorý sa počas BlizzConu dočkal odhalenia nie jedného, ale hneď troch nových datadiskov. Tejto téme sme sa podrobnejšie venovali v samostatnom článku.