Orange oznámil finančné výsledky za uplynulé mesiace tohto roka. Operátor k 30. septembru evidoval až 323 000 zákazníkov pevného internetu, čo predstavuje takmer 2-percentný medziročný nárast. Popri náraste počtu zákazníkov fixného internetu zaznamenal Orange aj nárast počtu zákazníkov využívajúcich konvergentné služby, teda mobilné a fixné služby v jednom balíku. Ich počet medziročne stúpil o 4 % na vyše 183 000.
Prejsť na:
Operátor za dôležitý moment nielen uplynulého obdobia považuje v poradí už štvrté získanie ocenenia za najlepšiu mobilnú sieť na Slovensku The Best Slovakian Mobile Network in the Test.
„Iba tá najlepšia kvalita a s tým súvisiaca pozitívna zákaznícka skúsenosť je to, čo nás v tomto vyspelom konkurenčnom prostredí môže posunúť ďalej a čomu venujeme mimoriadnu pozornosť. Práve vďaka najlepšej mobilnej sieti sa ako technologický líder môžeme popri poskytovaní konvergentných služieb sústrediť aj na smart riešenia v oblasti umelej inteligencie a internetu vecí, ktoré našim zákazníkom už dnes prinášajú nové možnosti a dokážu im život nielen uľahčiť, ale aj skvalitniť,“ hovorí Mariusz Gatza, generálny riaditeľ Orange Slovensko.
5G poskytuje pre vyše 60 % populácie
Orange výrazne napreduje aj v pokrývaní vysokorýchlostnej 5G siete. Tá je aktuálne dostupná už pre 60,5 % populácie v 427 mestách a obciach. Do konca roka má v pláne 5G sieťou pokryť až 65 % populácie Slovenska.
Mobilná 4G sieť je aktuálne dostupná pre 99,1 % populácie vo všetkých 141 mestách a 2 248 obciach na Slovensku, zatiaľ čo služby fixnej siete môže využívať už 1,8 milióna domácností. Na optickú sieť sa môže pripojiť 585 519 domácností v 70 mestách, pričom optické služby Orangeu poskytované cez partnerské siete sú po novom dostupné pre 595 579 domácností v 675 mestách a obciach na Slovensku.
Opäť rekordná dátová prevádzka
Ako už býva zvykom, Orange aj za prvé tri kvartály tohto roka zaznamenal nárast mobilnej dátovej prevádzky. V medziročnom porovnaní preniesli zákazníci operátora v mobilnej dátovej sieti o 20 % viac dát, pričom stále významnejší podiel z celkového objemu prenesených dát (84,39 milióna GB) bolo prenesených v rámci vysokorýchlostnej 5G siete. Ich objem medziročne stúpil takmer 40-násobne.
Celkovo Orange k 30. septembru evidoval 2,403 milióna aktívnych zákazníkov mobilných služieb, z čoho viac než tri štvrtiny predstavujú zákazníci mobilných fakturovaných služieb. Pre hlasové služby sa za uplynulých 9 mesiacov rozhodlo takmer 38 000 nových zákazníkov, ktorí si preniesli svoje číslo od konkurenčných operátorov. Počet zákazníkov, ktorí sa v rovnakom období rozhodli uprednostniť služby iných operátorov, prekročil 44 000, čo je o 15 % menej v medziročnom porovnaní.
Rástli aj výnosy
Čo sa týka výnosov, tie sa k 30. septembru podľa štandardov IFRS 15 medziročne zvýšili o 4,6 % a dosiahli výšku 433 miliónov €. Výnosy z predaja zariadení medziročne vzrástli o viac než 4 %, teda na 91 miliónov €. Takmer 5-percentný nárast potom zaznamenali aj výnosy zo služieb (342 miliónov €). Priemerný výnos na zákazníka predstavoval 13,7 €.
Finančné ukazovatele (v mil. EUR) | K 30.9. 2023 | K 30.9. 2022 | medziročná zmena |
Celkové výnosy | 433 | 414 | 4,6 % |
výnosy zo služieb | 342 | 327 | 4,7 % |
výnosy zo zariadení | 91 | 87 | 4,2 % |
Počty zákazníkov (v tis.) | K 30.9. 2023 | K 30.9. 2022 | medziročná zmena |
Mobilné služby | 2 403 | 2 457 | -2,2 % |
predplatené karty | 295 | 319 | -7,3 % |
fakturované služby bez M2M | 1 834 | 1 851 | -0,9 % |
M2M služby | 273 | 288 | -5,2 % |
Pevný internet | 323 | 318 | 1,7 % |
TV služby* | 190 | 190 | 0,0 % |
Konvergentné služby | 183 | 175 | 4,0 % |