Netflix aktuálne figuruje ako najväčšia a najobľúbenejšia streamingová platforma na svete. To ale rozhodne neznamená, že je bezchybná. Práve naopak, v poslednom období učinila viacero kontroverzných rozhodnutí, ktoré komunita nevzala zrovna s otvorenou náručou. Medzi tieto rozhodnutia sa zaraďujú aj opakované zdražovania, ktorých používatelia začínajú mať po krk. Dokonca sa začínajú vyhrážať, že ak platforma ešte raz navýši ceny, prestanú platiť, píše server BGR.
Prejsť na:
Netflix pred niečo vyše rokom prišiel o veľkú časť predplatiteľov, a to z viacerých pádnych dôvodov. Jedným z nich bola relatívne chabá ponuka filmov a seriálov. Viacero očakávaných projektov bolo zrušených, často bez udania legitímneho dôvodu.
Platforma sa tak rozhodla pre reštrukturalizáciu svojho modelu. Jej súčasťou je aj neslávne obmedzovanie zdieľania hesiel medzi používateľmi mimo jednej domácnosti. To však nie je to jediné, čo divákom prekáža. Vadia im najmä rastúce ceny taríf.
Ľudia majú rastúcich cien za Netflix dosť
A žiaľ, ďalší rast cien je zrejme už na ceste. Zo strany Netflixu má ísť o reakciu na štrajk hollywoodskych hercov a scenáristov. Podľa denníka The Wall Street Journal platforma plánuje zdražieť v období niekoľkých mesiacov po skončení tohto štrajku, čo sa aktuálne nezdá byť veľmi blízko, keďže rokovania medzi hercami a scenáristami a filmovými štúdiami doslova stroskotali. Dodáva, že ceny vzrastú po celom svete, počínajúc Spojenými štátmi a Kanadou.
Na základe tejto správy sa organizácia CivicScience rozhodla vytvoriť štúdiu, v ktorej skúmala reakciu komunity na možné zvyšovanie cien taríf Netflixu. Zistila, že spomedzi všetkých súčasných predplatiteľov by si 29 % respondentov v prípade zdraženia predplatilo tarifu bez reklám. Až 39 % respondentov potom tvrdí, že by úplne zrušili svoje predplatné.
Štúdia však odhalila aj to, že u zákazníkov, ktorí si predplácajú výhradne program bez reklám, by v prípade rastu cien takmer polovica nič nemenila. Viac ako tretina by vrak predplatné úplne zrušila, pričom pár ľudí by presedlalo na tarifu s reklamami, aby ušetrili.
Dôvody majú obidve strany
V súčasnej dobe, na ktorej sa odráža náročná ekonomická situácia spojená s vysokou infláciou, je citlivosť ľudí na zmeny cien veľmi vysoká, a to najmä u služieb, ktoré neslúžia na plnenie základných potrieb. Sem rozhodne patria aj streamingové platformy.
Na druhú stranu, inflácia postihuje nielen bežných ľudí, ale aj firmy. Aj tie tak musia na situáciu adekvátne reagovať, ak chcú aj naďalej generovať zisk a z neho potom vylepšovať svoje služby, rozširovať ponuku a vyplácať mzdy. Žiaľ, najefektívnejším spôsobom, akým sa firmy môžu vyrovnať s vysokou infláciou, je navýšenie cien.
Každá skupina však kope sama za seba. Zákazníci chcú čo najmenej platiť, firmy chcú čo najviac zarábať. Približne niekde v polovici je priesečník, ktorý predstavuje akýsi kompromis, ktorý vyhovuje obom stranám. No ak sa tohto priesečníku nedostane, nastáva problém.
Stramingové platformy sú v tomto ohľade značne znevýhodnené, keďže ľudia si medzi sebou nie sú konkurenciou. Netflix konkurenciu má, a to celkom silnú.
Zdražovať bude aj Disney+
Nateraz je otázne, ako veľmi plánuje platforma zdražovať, ako aj to, ako vysporiada s nátlakom konkurencie, ekonomickej situácie a konkurencie. Treba však poznamenať, že Netflix nie je jediným veľkým hráčom, ktorý plánuje dvíhať ceny. Zdražovanie nedávno oznámila aj platforma Disney+, pričom prezradila aj to, že taktiež začne obmedzovať zdieľanie hesiel medzi používateľmi mimo jednej domácnosti.