Netflix si tesne pred koncom roka nachystal pre svojich fanúšikov jedno nečakané prekvapenie. Rozhodol sa, že postupne začne otvárať kamenné predajne. Návštevníci si v nich budú môcť oddýchnuť, pozrieť čerstvé novinky, zakúpiť suveníry či vychutnať ikonické jedlá. Okrem toho majú možnosť stretnúť sa so svojimi obľúbenými hercami, prípadne si vyskúšať „prekážkové dráhy“ zo seriálu Squid Game, informuje server Android Authority.
Prejsť na:
Josh Simom, viceprezident pre spotrebiteľské produkty v spoločnosti Netflix, pre Bloomberg uviedol, že kamenné predajne budú niesť názov Netflix House. Prvé dve budú otvorené v roku 2025, a to v Spojených štátoch. Časom ale platforma plánuje expandovať aj na ďalšie trhy. Eventuálne by mali byť predajne dostupné po celom svete.
Maximum zážitkov
Zo strany Netflixu ide o celkom zvláštny, no za to potešujúci krok. V priebehu posledných rokov zorganizoval niekoľko podujatí, ako napríklad The Queen’s Ball: A Bridgerton Experience, ktoré sa konalo na desiatich miestach v Spojených štátoch a Kanade. Cieľom tohto podujatia bolo návštevníkom a fanúšikom seriálu Bridgerton poskytnúť možnosť vrátiť sa do minulosti a prežiť obľúbené dobové drámy.
„Videli sme, ako veľmi sa fanúšikovia radi ponárajú do sveta našich filmov a seriálov. Tuho sme rozmýšľali nad spôsobom, ako možno tieto zážitky posunúť na vyššiu úroveň,“ povedal Simom počas jedného z rozhovorov.
Netflix očividne našiel odpoveď. Predajne Netflix House budú ponúkať aj vstupenky na predstavenia založené na populárnych seriáloch, ako aj rýchle občerstvenie a špičkové reštaurácie. Aktuálne má platforma skúmať potenciálne lokality, kde by mohla predajne vybudovať. Očakáva sa, že najskôr vyrastú v husto zaľudnených a turistami hojne navštevovaných mestách.
Netflix zrejme chystá zdražovanie
Oznámenie predajní prichádza krátko po tom, čo vyplávala na povrch informácia, že Netflix môže v nasledujúcich mesiacoch dvihnúť ceny svojich predplatných programov. Denník The Wall Street Journal, odvolávajúc sa na svoje zdroje, uviedol, že platforma plánuje dvihnúť ceny z dôvodu štrajku hollywoodskych scenáristov a hercov. Konkrétne tvrdí, že zdražovanie môže prísť niekedy po tom, ako sa štrajk skončí.
Koniec štrajku je však zatiaľ v nedohľadne, nakoľko rokovania medzi štrajkujúcimi a filmovými štúdiami opakovanie končia neúspechom.
V nadväznosti na situáciu sa organizácia CivicScience rozhodla vytvoriť štúdiu, v ktorej skúmala reakciu predplatiteľov na možné zvýšenie cien predplatných programov. Zo všetkých zákazníkov, ktorí sa zúčastnili prieskumu, až 39 % uvádza, že v prípade zdraženia by úplne zrušili svoje predplatné. Približne 29 % respondentov zase uviedlo, že by prešli na tarifu bez reklám.
Pozitívne očakávania
Plán ohľadom kamenných predajní naznačuje, že Netflix má do budúcna pozitívne očakávania, hoci hodnota jeho akcií v priebehu posledného mesiaca zaznamenala celkom značný pokles. Podľa údajov MarketWatch sa cena jednej akcie ešte v septembri pohybovala nad úrovňou 400 amerických dolárov. V čase písania tohto článku má jedna akcia hodnotu 355,22 amerického dolára.