Najväčšia banka na Slovensku, Slovenská sporiteľňa, na svojom webe zverejnila varovanie pre svojich klientov, v ktorom upozorňuje na blížiacu sa odstávku. Tá výrazným spôsobom obmedzí funkčnosť väčšiny dôležitých služieb, a to nielen internetových, ale aj tých „fyzických“. Klienti by si dôležité náležitosti nemali nechávať na 13., resp. 14. októbra 2023.
„V rámci plánovanej odstávky vylepšujeme naše bankové služby, aby sa vám s nimi pracovalo ešte pohodlnejšie. Preto v nasledujúcich dňoch niektoré naše služby budú nedostupné alebo obmedzené,“ informuje banka svojich klientov.
Prečítajte si tiež:
- Top 5 vlastností Xiaomi 13T Pro, ktoré ho robia jedným z najlepších smartfónov roka
- RTVS si za štátne peniaze kupuje reklamu na Facebooku. Promuje vlastné články
- POZOR: Ak vám zavolá tento policajt, zbystrite. Prví Slováci opísali, čo od nich chcel
Že pôjde o rozsiahlu odstávku naznačuje aj samotná banka červenou lištou na svojom webe a dlhým zoznamom služieb, ktoré dočasne znefunkční. Medzi tými najdôležitejšími sú bezpochyby platby debetnými kartami, výbery z bankomatov, internetové bankovníctvo a mnoho ďalšieho. Toto všetko nepôjde.
Banka varuje: Odstávka začne krátko po polnoci
13. 10. 2023, 0:15 – 1:30
- Debetné karty, bankomaty, vkladové bankomaty Slovenskej sporiteľne, výber z bankomatu mobilom
V uvedenom čase môže prísť k obmedzenému používaniu debetných kariet, platbám cez internet, mobilných platieb cez Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay, SwatchPAY!, Xiaomi Pay.
Banka si odporúča vybrať pre istotu aspoň dostatočnú hotovosť vopred, aby ste sa nedostali do nepríjemnej situácie. V prípade, že vám ostane aj po nasadení všetkých našich služieb, môžete ju vložiť na svoj účet zadarmo cez vkladomat.
- George, mobilná aplikácia George, Business24, Business24 mobilná aplikácia
George, mobilná aplikácia George, Sporopay, Databanking, Business24, Business24 mobilná aplikácia, MultiCash, Klientske centrum – aktívne operácie, SMS služby a API rozhranie pre tretie strany
George nebude poriadne fungovať celý deň
Okrem úplnej nedostupnosti internetového bankovníctva na vyše sedem hodín dôjde k nedostupnosti časti systému po takmer celý deň. Banka hovorí, že od 4:00 – 11:00 nebude fungovať vôbec, zatiaľ čo od 11:00 do 23:00 budú niektoré operácie výrazne obmedzené.
Obrátiť sa máte na klientske centrum
Ak by ste potrebovali informácie o zostatku na účte, všeobecné informácie alebo by ste chceli požiadať o aktiváciu či blokovanie platobných kariet (debetné aj kreditné), obrátiť sa máte na klientske centrum.
To je dostupné na telefónnych číslach 0850 111 888 (zo zahraničia +421/2/58 26 81 11), 0915 111 888 (zo zahraničia +421 915 111 888), 0910 111 888 (zo zahraničia +421 910 111 888).