V sobotu sa na Slovensku konali predčasné parlamentné voľby. A hoci volebná účasť dosiahla iba 68,5 % (denník SME), volebnú noc sledovali státisíce ľudí po celej krajine. Ohromnej sledovanosti sa okrem samotných volieb tešili aj volebné špeciály. Celkovo mal program o volebnej noci iba na Markíze dosah až 1,13 milióna divákov, píše server O médiách na základe informácií TV Markíza.
Prejsť na:
Práve na Markíze sledovalo priebeh volieb najviac divákov. Mimoriadne volebné štúdio Voľby 2023 – Volebná noc dosiahlo o 21:50 v cieľovej skupine 12-54 rokov rating 6,7 % a priemerný trhový podiel 35,2 %.
„Volebná noc na Jednotke RTVS zaznamenala v rovnakej cieľovej skupine nižší trhový podiel 11,0 %, na TV Joj ešte slabších 7,5 % a na spravodajskej stanici TA3 priemerný podiel na trhu 6,2 %,“ uvádza Markíza.
Dosah na vyše milión divákov
Celkovo štvorhodinový program moderovaný Zlaticou Švajdovou Puškárovou, Michalom Kovačičom, Viktorom Vinczem a ich hosťami, politickým komentátorom Mariánom Leškom a sociológom Martinom Slosiarikom sledovalo až 330 000 divákov starších ako rokov. Obecne však mal v čase vysielania program dosah až na 1,13 milióna divákov.
Jeho súčasťou boli aj výsledky exit pollu od agentúry Focus. Tie však Markíza kvôli neskoršiemu uzatvoreniu volebných miestností posunúť. Najskôr zverejnila iba graf bez názvov jednotlivých strán. Tie nám boli definitívne známe až po 22:45.
Výsledky exit pollu sa nenaplnili
Aj napriek tomu sa však výsledky exit pollu nezhodli so skutočným výsledkom volieb. Podľa pollu mala zvíťaziť strana PS s 23,5 % hlasov, druhé miesto mal obsadiť SMER-SD s 21,9 % hlasov a tretie miesto Hlas s 12,2 % hlasov.
V skutočnosti však napokon zvíťazila strana SMER-SD s 22,94 % hlasov. PS skončilo druhé so 17,96 % hlasov. Hlas sa umiestnil tretí so 14,70 % hlasov. Za prvou trojicou nasledovalo OĽANO (8,89 % hlasov), KDH (6,82 % hlasov), SaS (6,42 % hlasov), SNS (5,62 %) a Republika (4,75 % hlasov).