Nová generácia smartfónov od Apple, predovšetkým modely iPhone 15 Pro a iPhone 15 Pro Max, nemá za sebou zrovna priaznivý debut. Od predstavenia, ktoré sa konalo v polovici septembra, sa zariadenia stretli s viacerými väčšími i menšími problémami. A keď už to konečne vyzeralo, že sa búrka prehnala, prišiel ďalší problém. Tentokrát sa používatelia sťažujú na vypaľovanie displeja, konkrétne pri špičkovom iPhone 15 Pro Max, píše server Letem světem Applem.
Prejsť na:
Začalo to prehrievaním
Kolotoč odštartoval koncom septembra, kedy sa viacerí používatelia začali sťažovať, že sa ich nový iPhone 15 Pro alebo iPhone 15 Pro Max občas výrazne prehrieva. Príčina bola v tom čase neznáma, nakoľko sa prehrievanie vyskytovalo náhodne. Krátko na to sa objavili špekulácie, že Apple chybu opraví softvérovou aktualizáciou, ktorá zníži výkon procesora A17 Pro. Pochopiteľne, táto predpoveď mnohých pobúrila.
Napokon sa tak ale nestalo. Apple potvrdil, že prehrievanie spôsobuje chyba v útrobách iOS 17, a že ho môžu spôsobovať aj niektoré aplikácie tretích strán, napríklad Instagram. Taktiež vyvrátil, že by za účelom opravy akokoľvek znížil výkon procesora. V tejto chvíli by opravná aktualizácia už mala byť dostupná.
Problémom sú aj nabíjačky v BMW
Nedlho potom však prišiel ďalší problém – vybraná skupina používateľov, ktorí vlastnia vozidlo BMW, hlásila, že po nabíjaní na bezdrôtovej nabíjačke v aute im prestali fungovať bezkontaktné platby. Ukázalo sa, že špičkové modely nie sú s nabíjačkami v autách BMW úplne kompatibilné, v dôsledku čoho sa niektorým nešťastníkom doslova usmažil NFC čip. Práve ten je zodpovedný za vykonávanie bezkontaktných platieb telefónom.
Podľa Carscoops Apple umožnil výmenu poškodených zariadení za nové, avšak na permanentné riešenie sa stále čaká.
Náhodné nočné vypínanie
Do tretice sa pridali sťažnosti na to, že sa smartfóny v noci náhodne vypínajú. Používatelia si to všimli tak, že od nich telefón po zobudení pýtal PIN kód. Tento problém sa však netýka iba nových iPhone 15, čo značí, že ide o chybu zakorenenú niekde v softvéri.
Teraz tu máme vypálené displeje
A teraz tu máme ďalší problém. V priebehu uplynulého víkendu sa na sociálnych sieťach objavili príspevky, v ktorých sa majitelia sťažujú na vypálený displej. Konkrétne tieto sťažnosti odkazovali na iPhone 15 Pro Max.
Príspevky rozzúrených používateľov zahŕňali aj fotografie. Napríklad príspevok od používateľa Tarun Vats na sieti X vyobrazuje iPhone 15 Pro Max s vypálenými ikonami a textom. Zvyčajne je vypaľovanie následkom zobrazovania statického obsahu po extrémne dlhú dobu. Avšak asi žiadny používateľ nenecháva svoj telefón zapnutý dlhé hodiny či dni bez toho, aby s ním čokoľvek robil.
V bežnej praxi sa vypaľovanie môže vyskytnúť až po dlhých rokoch používania, no aj to sú ojedinelé prípady, ktorým sa výrobcovia snažia predísť rôznymi softvérovými bariérami. Preto je pozoruhodné, že sa vypaľuje displej na iPhone 15 Pro Max, mesiac starom modeli.
Akousi svetlou stránkou celej tejto situácie je, že nateraz sa má s týmto problémom stretávať len veľmi málo používateľov. To naznačuje, že ide o ojedinelú chybu, ktorá mohla vzniknúť počas výrobného procesu.
Presný verdikt však zatiaľ nepoznáme. Ten musí vyniesť Apple.