Tohtoročné vlajkové lode z radu Galaxy S23 od Samsungu sa aj po ôsmich mesiacoch od predstavenia stále pýšia veľmi slušnými predajmi. Pre juhokórejskú výrobcu ide, samozrejme, o skvelú správu, najmä po celkom zarmucujúcich výsledkoch, ktoré dosiahla minuloročná generácia v podobe Galaxy S22. Dá sa povedať, že aj vďaka tomu si Samsung aktuálne drží pozíciu lídra na globálnom trhu so smartfónmi.
Prejsť na:
Na chvályhodné predaje modelov Galaxy S23 poukazuje prieskum finančnej spoločnosti Hana Securities, na ktorý upozornil server SamMobile. V sprievodnej správe stojí, že kumulatívny objem predaja trojice zariadení, menovite Galaxy S23, Galaxy S23+ a Galaxy S23 Ultra, aktuálne dosahuje takmer 23 miliónov, konkrétne 22,89 milióna kusov.
Najviac sa darí Galaxy S23 Ultra, skladačky mierne zaostávajú
Najviac sa darí najprémiovejšiemu a najdrahšiemu modelu Galaxy S23 Ultra, ktorého sa predalo už 10,69 milióna kusov. Na druhom mieste je základný Galaxy S23, ktorého sa predalo 8,09 milióna kusov a na treťom mieste skončil Galaxy S24+ so 4,11 miliónmi predaných kusov.
Samsung dúfal, že sa mu lepšie predaje podarí dosiahnuť aj v segmente skladacích smartfónov, no zatiaľ sa mu to vraj príliš nedarí. Podľa novej správy dosiahol objem predaja najnovšej generácie iba 3,51 milióna kusov. Viac sa má dariť kompaktnejšiemu Galaxy Z Flip5, ktorého sa vraj predalo 2,26 milióna kusov. Treba pritom poznamenať, že zariadenia boli predstavené koncom júla, teda približne 3 mesiace dozadu.
V porovnaní s predošlou generáciou ide o mierny pokles. Modelu Galaxy Z Flip4 sa predalo 2,28 milióna kusov, zatiaľ čo modelu Galaxy Z Fold4 sa predalo 1,35 milióna kusov.
Samsung pokračuje v dominancii
Obecne je však na tom Samsung celkom dobre. Podľa výsledkov za posledný štvrťrok si drží pozíciu lídra na globálnom trhu so smartfónmi. V sledovanom období sa mu podarilo expedovať 59,5 milióna zariadení, čo reprezentuje 19,7-percentný trhový podiel, hoci v medziročnom porovnaní ide o pokles o 8,4 percentuálneho bodu.
Apple skončil druhý, nakoľko expedoval 53,6 milióna zariadení, vďaka čomu si zaistil trhový podiel vo výške 17,7 %. V tomto prípade ide o medziročné zlepšenie, konkrétne o 2,5 percentuálneho bodu.
Celkovo si trh so smartfónmi medziročne pohoršil o 0,1 percentuálneho bodu, čo odborníci vnímajú ako náznak postupného zotavovania z následkov, ktoré po sebe zanechala pandémia koronavírusu a následne vojna na Ukrajine.
Výrobca | Objem expedovaných smartfónov (Q3 2023) | Podiel na trhu (Q3 2023) | Objem expedovaných smartfónov (Q3 2022) | Podiel na trhu (Q3 2022) | Medziročná zmena |
Samsung | 59,5 milióna | 19,7 % | 65 miliónov | 21,4 % | -8,4 % |
Apple | 53,6 milióna | 17,7 % | 52,3 milióna | 17,2 % | 2,5 % |
Xiaomi | 41,5 milióna | 13,7 % | 40,5 milióna | 13,4 % | 2,4 % |
Oppo | 27 miliónov | 8,9 % | 28,9 milióna | 9,5 % | -6,5 % |
Transsion | 26 miliónov | 8,6 % | 19,2 milióna | 6,3 % | 35 % |
Ostatní | 95,1 milióna | 31,4 % | 97,2 milióna | 32,1 % | -2,1 % |
Celkovo | 302,8 milióna | 100 % | 303,1 milióna | 100 % | -0,1 % |
„Na rozvíjajúcich sa trhoch pozorujeme výrazný nárast dodávok zo strany dodávateľov, ako sú Xiaomi a Transsion,“ uviedla Nabila Popalová, riaditeľka výskumu pre sledovanie mobilných a spotrebiteľských zariadení v analytickej spoločnosti IDC. „Hoci ide o náznak blížiaceho sa oživenia trhu, predajcovia musia pozorne sledovať predaj, aby sa opäť nedostali do stavu, kedy majú nadbytočné zásoby, nakoľko dopyt je v mnohých regiónoch stále slabý. Medzitým na druhej strane spektra vidíme, že Apple rastie vo všetkých regiónoch okrem Číny, kde čelí obnovenej konkurencii zo strany Huawei, ako aj zvýšenej makroekonomickej neistote, ktorá spôsobuje, že spotrebitelia, ktorí sa kedysi hrnuli za najnovšími iPhonmi, sa radšej pozastavia a dôkladnejšie si premyslia svoje nákupy.“