Cybertruck sa rysuje byť jedným z najodolnejších komerčne dostupných vozidiel. Špičková odolnosť sa očakáva aj napriek tomu, že počas pôvodnej demonštrácie odolnosti, ktorá bola súčasťou veľkolepého predstavenia, sa prezentujúcim podarilo celkom jednoducho rozbiť nie jedno, ale hneď dve bočné sklá. Od toho času však ubehlo mnoho rokov, počas ktorých Tesla odolnosť elektrického pick-upu značne vylepšila.
Prejsť na:
Ako informuje server Teslarati, jedným takýmto vylepšením je nová konštrukcia z nerezovej ocele. Elon Musk, šéf spoločnosti Tesla, však v nedávnom príspevku na sieti X naznačil, že Cybertruck by mohol byť dostupný ešte odolnejšej verzii. Tá by mala konštrukciu vyhotovenú z karbidu volfrámu.
V tomto prevedení by podľa Muska nedokázal vozidlo poškriabať žiadny materiál s tvrdosťou pod úrovňou diamantu. A keďže diamant je v súčasnosti najtvrdší známy materiál, znamená to, že Cybertruck nebude môcť poškriabať nič okrem diamantu. „Možno budeme môcť ponúknuť voliteľné prevedenie z karbidu volfrámu, ktorý nedokáže poškriabať nič, čo je pod tvrdosťou diamantu,“ napísal Musk v príspevku.
Pre tých, ktorí si majú v úmysle Cybertruck kúpiť, ide o skvelú správu. Pick-up by totiž v prevedení z karbidu volfrámu bol prakticky nepoškriabateľný, keďže žiadny bežný smrteľník nenosí vo vrecku diamanty.
Materiál sa už používa
Nebol by to však prvýkrát, čo by niektorá z automobiliek použila tento prémiový materiál. Karbid volfrámu sa v automobilovom priemysle používa aj dnes. V tomto smere možno poukázať napríklad na značku Porsche, ktorá materiál používa pri brzdových rotoroch, vďaka čomu sa brzdy opotrebúvajú podstatne pomalšie a sú takmer plne imúnne voči korózii.
Podľa Linde, nadnárodnej chemickej firme založenej v Nemecku v roku 1897, možno odolnejší povlak pre Cybertruck vyhotoviť kombináciou karbidu volfrámu s kovovým práškom.
Cybertruck sa teší ohromnému dopytu
Hoci bol Cybertruck predstavený ešte v novembri roku 2019, prvý úspešne vyrobený kus Tesla oznámila len nedávno. Ani tak dlhé čakanie však neodradilo dychtivých zákazníkov, ktorí podávajú jednu objednávku za druhou. Koncom júla mala Tesla evidovať približne 1,9 milióna predobjednávok, pričom aktuálne má počet objednávok dosahovať okolo 2 miliónov, píše magazín Electrek.
Cybertruck tak automobilke zarába aj napriek tomu, že ho ešte žiadny zákazník nemá odparkovaný vo svojej garáži. Každá predobjednávka totiž zahŕňa povinný poplatok vo výške 100 dolárov. V prepočte teda elektrický pick-up zarobil už približne 200 miliónov dolárov.
Dopyt po novinke je teda skutočne obrovský. Žiaľ, Tesla mu nedokáže úplne stíhať. Súdiac podľa súčasných výrobných kapacít môžu niektorí kupujúci na svoj vytúžený elektromobil čakať 4 až 5 rokov. Ani to však zrejme mnohých neodradí. Predsa len, Cybertruck je unikátny elektromobil, ktorého dizajn a kapacity nemajú konkurenciu.
„Chcem zdôrazniť, že Cybertruck má v sebe veľa nových technológií, fakt veľa. Nevyzerá ako žiadne iné vozidlo, pretože nie je ako žiadne iné vozidlo,“ prehlásil Musk.