S nástupom veľkých herných konzol, ako je napríklad PlayStation od Sony či Xbox od Microsoftu, sa mnohí obávali o budúcnosť starých známych handheldových konzol. Nie však Nintendo. To v roku 2017 predstavilo konzolu Switch, ktorá sa aj dnes, o 6 rokov neskôr, teší ohromnej popularite. Už dlhšie sa pritom špekuluje o nástupcovi v podobe Switch 2. Je viac-menej isté, že konzola sa chystá. A čím sme bližšie k jej očakávanému debutu, tým viac dôležitých detailov sa o nej dozvedáme, píše VGC.
Prejsť na:
Dá sa povedať, že je najvyšší čas, aby Nintendo vydalo Switch 2. Hoci sa pôvodná verzia stále teší značnej obľube, 6 rokov je predsa len dlhá doba. Štúdio má tento rok vykázať až 2-ciferný pokles v predaji hardvéru i softvéru, a to práve kvôli tomu, že za tie roky konzola prakticky vyčerpala takmer všetok možný dopyt.
Väčší displej aj úložisko
V našom nedávnom článku sme ťa informovali, že nová Switch prinesie minimálne dve kľúčové vylepšenia. Prvé sa má dotknúť displeja, od ktorého sa očakáva navýšenie uhlopriečku zo 6,2 palca na 8 palcov. Opäť pritom vraj pôjde o panel typu LCD. Technológii OLED sa má Nintendo zatiaľ vyhýbať, aby dokázala udržať výrobné náklady, a teda aj konečnú cenu, na uzde. Druhé vylepšenie sa má týkať úložiska, od ktorého sa očakáva navýšenie kapacity na 512 GB.
Switch 2 sľubuje podstatne kvalitnejšiu grafiku
Samozrejme, vylepšení bude v konečnom dôsledku viacero. Zdroje uvádzajú, že výrazného pokroku sa dočkáme aj v oblasti grafického výkonu. Nintendo vraj už stihlo predstaviť Switch 2 úzkej skupine vývojárov, konkrétne počas nedávneho podujatia Gamescom. Demonštrácia mala byť zameraná predovšetkým na výkon, ktorý podľa dostupných informácií vyzerá veľmi sľubne.
Počas prezentácie mala byť na konzole spustená hra The Legend of Zelda: Breath of the Wild, a to pri vyššom rozlíšení aj snímkovaní. Okrem toho mala konzola spustiť aj Matrix Awakens, demo založené na pokročilom Unreal Engine 5.
Tí, ktorí údajne ukážku videli, tvrdia, že toto demo konzola rozbehla s ray-tracingom a technológiou DLSS od spoločnosti NVIDIA. Technológia DLSS v zjednodušenom podaní označuje upscaling z nižšieho rozlíšenia na vyššie. Jej úlohou je teda pretvárať obsah z nižšej kvality na vyššiu, a to pri minimálnej odozve na výkone. Nateraz túto technológiu podporujú len grafické karty s ray-tracingom.
To nám značí, že Nintendo Switch 2 sa po výkonnostnej stránke náramne priblíži súčasným špičkovým konzolám od Sony a Microsoftu. Samozrejme, rátame s predpokladom, že uvedené predpovede neklamú.
Ešte si chvíľu počkáme
Čo sa týka dátumu predstavenia, ten nám zatiaľ nie je známy. Keďže má štúdio tento rok vykázať veľký pokles tržieb, je dosť možné, že deň D je veľmi blízko, no zrejme nie až tak blízko, ako by si komunita priala. Odborníci tvrdia, že Switch 2 vyjde niekedy v priebehu druhej polovice budúceho roka.