Smartfóny iPhone už dávno neslúžia len ako komunikačné zariadenia. Zariadenia od Apple vzbudzujú dojem luxusu a bohatstva, čo je dôvod, prečo majú podľa štúdie od spoločnosti Asymco viac priťahovať bohatších ľudí. Svedčiť o tom však nemajú len ceny zariadení, ale aj čiastky, ktoré ich pouýívatelia míňajú za aplikácie. O štúdii informuje server Mobilizujeme.cz.
Prejsť na:
Na začiatok treba uviesť, že Android používa podstatne viac ľudí ako iOS. Logicky z toho vyplýva, že viac ľudí používa aj obchod Google Play Store, ako App Store. Oficiálny obchod s aplikáciami pre Android má mať na konte približne 2,5 miliardy aktívnych používateľov, zatiaľ čo App Store má vykazovať okolo 650 miliónov aktívnych používateľov. Google Play Store má tak v porovnaní s App Store zhruba 4-násobne väčší záber.
Používatelia iOS utrácajú za aplikácie oveľa viac
To znamená, že v rámci Google Play Store figuruje oveľa väčší počet aplikácií. Napriek tomu ale má priemerný používateľ iOS míňať na aplikácie až 7-násobne viac peňazí, než priemerný užívateľ OS Android. Keď si to prevedieme na sumy, v iOS priemerne utratí používateľ na aplikácie cez 10 dolárov mesačne. V prípade Androidu sú to necelé 2 doláre mesačne.
Prekvapujúcou skutočnosťou je, že táto štatistika nezahŕňa poplatky, ktoré si z každej transakcie v App Store berie Apple v podobe provízie. Tá aktuálne dosahuje až 30 %, čo znamená, že v skutočnosti používatelia iOS za aplikácie utrácajú ešte viac, než koľko je uvedené vyššie.
Očakáva sa pritom, že táto čiastka ešte väčšmi porastie s vydaním headsetu Apple Vision Pro. Keď sa tak stane, podľa odhadov sa môže priemerná mesačná čiastka, ktorú jeden používateľ utratí za aplikácie každý mesiac, môže šplhať k hranici až 100 dolárov.
Prečo je App Store pre vývojárov atraktívnejší?
App Store od Apple je pre vývojárov často obľúbenejší, než Google Play Store, a to aj napriek zmienenej 30-percentnej provízii, ktorú si gigant berie z takmer každej transakcie. Dôvodov je viacero.
Nakoľko má App Store vysoké bezpečnostné štandardy, nachádza sa v ňom oveľa menej aplikácií v porovnaní s Google Play Store. Vývojári tak majú vyššiu šancu, že sa ich aplikácia, na ktorej tvrdo dreli, len-tak nestratí. Inými slovami, ich aplikácie majú v App Store vyššiu šancu na získanie pozornosti, čo priamo vedie k vyššej šanci, že si ich niekto stiahne a niečo si v nich kúpi.
Druhým kľúčovým dôvodom je jednoduchosť. Spektrum zariadení, ktoré čerpajú aplikácie z Google Play Store, je nesmierne široký. Každé zariadenie má pritom iný displej, iné kapacity, iné softvérové vyhotovenie. Vývojári tak musia často optimalizovať svoje aplikácie jednotlivo pre každé zariadenie.
App Store je v tomto podstatne jednoduchší. Apple každý rok prináša maximálne 4 až 5 zariadení (ak rátame aj iPhone SE). Optimalizácia pre zariadenia Apple je preto oveľa jednoduchšia a rýchlejšia.
Posledný dôvod pre vyššiu atraktivitu App Store sme vlastne už opísali. Keďže ľudia v priemere viac míňajú v obchode od Apple, je zrejmé, že ich aplikácie tu majú príležitosť generovať vyššie tržby.