Hoci sme malá krajina, talentom rozhodne netrpíme. Jedným z mnohých dôkazov je Forvio, inovatívny slovenský startup, ktorý pomocou dátovej analýzy strojového učenia optimalizuje marketingovú stratégiu každého typu reklamy. Firmám tak pomáha čerpať maximum z každej inzercie, byť to na sociálnych sieťach, alebo inde. Práve tomuto startupu sa po novom podarilo získať obrovskú investíciu, ktorá mu otvára bránu do celého sveta. A presne to sa aj chystá spraviť.
Prejsť na:
Forvio je webová aplikácia, ktorú v Košiciach vyvíja dvojica Slovákov, menovite Andy Kozák a Tomáš Putnoky. Projekt je to skutočne ambiciózny, a zrejme aj preto sa ho rozhodol slovenský Investičný fond Crowdberry Investment Management (CBIM), ktorý sa zameriava na rozvoj domácich technologických talentov a firiem, podporiť investíciou vo výške až 800 000 eur.
Forvio chce realizovať svoje ambície
Forvio chce vďaka investícii preraziť v globálnej konkurencii inovácii marketingovej analytiky. Hlavnou konkurenčnou výhodou webovej aplikácie má byť jej cielenie na menších a stredných technologických hráčov, finančné subjekty, ale aj marketingové agentúry.
„Sme nesmierne vďační za túto investíciu aj všetku podporu od fondu Crowdberry. Tieto prostriedky nám významne pomôžu rozvíjať našu špičkovú platformu na analýzu marketingových dát a poskytovať tak firmám po celom svete prístup k technológiám, ktoré boli v minulosti dostupné len pre najväčšie globálne spoločnosti s miliardovými obratmi. Celý náš tím v Košiciach aktuálne pracuje na ďalších technologických vylepšeniach, ktoré už čoskoro integrujeme do našej platformy,“ hovorí Andy Kozák, spoluzakladateľ Forvio.
Forvio možno označiť za reprezentanta modernej generácie marketingových nástrojov, ktoré dokážu merať a porovnávať výkonnosť všetkých online a offilne marketingových kanálov s vysokou presnosťou. To všetko len z jednej obrazovky a ešte k tomu v reálnom čase.
Platforma so skutočným prínosom
Používateľ môže vďaka tejto platforme optimalizovať svoje marketingové aktivity na sociálnych sieťach, ako sú Facebook či Instagram, ale aj mimo internetu, napr. pri printových reklamách , billboardoch, rádiách či televízii. Výsledkom je prehľadná vizualizácia dát a návrh možného prerozdelenia celého marketingového rozpočtu firmy. V tomto bode sa zapája umelá inteligencia (AI), ktorá predpovedá návratnosť vynaložených finančných prostriedkov na návratnosť.
Subjekty, ktoré chcú začať s inzerovaním svojich služieb či produktov tak môžu vďaka Forvio veľmi rýchlo zistiť, ktoré médium je pre nich najvýhodnejšie. Dokážu tak ušetriť kopu času, nervov a predovšetkým peňazí.
„Veríme, že investíciou do spoločnosti Forvio podporujeme platformu, ktorá v oblasti marketingovej analytiky skutočne mení pravidlá hry. Inovatívny prístup skúseného tímu vybudoval naozaj funkčný produkt, ktorá funguje na základe presných dát. Modeling marketingového mixu vnímame ako dôležitý nástroj marketingovej efektívnosti a optimalizácie, na ktorý sa zameriava čoraz viac firiem, potenciálnych klientov Forvia. Tešímsa na ich ďalší rast,“ hovorí Michal Nešport, parner spoločnosti Crowdberry.
Prestížne partnerstvá aj klientela
Tímu z Forvio sa navyše nedávno podarilo získať prestížny status Meta Business Partner. Platforma sa tak stala súčasťou ekosystému globálneho giganta Meta, ktorý prevádzkuje najobľúbenejšie a najúspešnejšie sociálne svete.
Okrem toho možno nástroj integrovať aj s Google Ads, Google Sheets a BugQuery, čím sa zabezpečuje hladký tok dát. Takáto integrácia taktiež umožňuje marketingovým tímom efektívne využívať ich existujúce ekosystémy.
Forvio má už teraz na zozname niekoľko veľkých klientov. Patrí medzi ne napríklad Tatra Banka, Slovak Lines, Loopia Group, BioTechUSA či DNA Era.