Do Auparku, obľúbeného bratislavského nákupného centra, mieru unikátny projekt, ktorý prepája koncept fyzickej módy s digitálnou budúcnosťou. Dizajnérka Katarína Mydlliarová predstavila kolekciu hneď šiestich nadčasových virtuálnych kúskov, ktoré si vďaka špeciálnym zrkadlám s AR technológiou budeš môcť vyskúšať aj ty, a to už od dneška, teda 29. septembra.
Prejsť na:
Od digitálnej módy sa očakáva, že sa v blízkej budúcnosti stane pevnou súčasťou našej každodennej reality. Svet sa už teraz z veľkej časti presúva do online prostredia. Vplyvy digitalizácie môžeme vnímať všade okolo nás, tak prečo by sa nemohla týkať aj módy?
Vizuálne atraktívne filtre už neslúžia iba na zábavu. Módne kolekcie v online svet nás učia viac experimentovať a objavovať svoje kreatívne poňatie módy bez hraníc. Je viac-menej len otázkou času, kedy si do virtuálneho šatníka budeme pridávať aj kúsky, na ktoré by sme v reálnom svete nemali odvahu.
Hoci to pre mnohých môže znieť až príliš extravagantne, ide o trend, ktorý posúva svet módy o krok bližšie aj z hľadiska udržateľnosti. Okrem toho sprístupňuje najnovšie trendy všetkým – bez ohľadu na veľkosť či pohlavie.
Skutočne moderný šatník
Nákupné centrum Aupark v Bratislave spojilo sily so špičkovou digitálnou módnou návrhárkou Katarínou Mydliarovou, ktorá vytvorila kolekciu šiestich outfitov, a to pre dámy i pre pánov.
„Digitálna móda je móda budúcnosti, v ktorej každý nás potrebuje pestrý šatník, ale nepotrebuje ho fyzicky vlastniť. Väčšinu času dnes trávime v online svete – pracujeme, komunikujeme a zabávame sa a chcem pri tom dobre vyzerať,“ hovorí Katarína Mydliarová, ktorá okrem módnej návrhárky pôsobí aj ako expertka na virtuálnu módu. Katarína študovala módu v Južnej Kórei, Veľkej Británii a Nemecku a dnes je majiteľkou štúdia Metarials Studio. Jej futuristické modely pôsobia, ako keby boli vytvorené z tekutých materiálov a sú jasným dôkazom toho, že virtuálna móda môže byť „ušitá“ z čohokoľvek.
Návštevníci Auparku si môžu vyskúšať virtuálnu kolekciu v termíne od 29. septembra do 8. novembra. „Rozmýšľali sme, ako spojiť virtuálny svet s tým fyzickým. Podarilo sa nám to vďaka AR technológiám a zrkadlám, ktoré v rámci kójí pôsobia ako virtuálne skúšobné kabínky. V nich návštevníci jednoducho oblečú svoju postavu do jedného z modelov. Svoju fotku v dizajnovom oblečení môžu potom zdieľať na sociálnych sieťach,“ vysvetľuje detaily konceptu Veronika Košická, riaditeľka obchodného centra Aupark v Bratislave.
Návštevníci budú mať k dispozícii celkovo 4 kóje, pričom nájsť ich môžu v centrálnej časti nákupného centra. Dve z nich sú venované práve spomínaným dámskym a pánskym outfitom. V ďalších dvoch si môžu pozrieť zblízka prehliadku virtuálnych outfitov prostredníctvom VR okuliarov či vyskúšať ďalší z nových digitálnych trendov, a to Make-up Try-on. Táto novinka umožňuje prostredníctvom AR technológie a tabletov testovať rôzne druhy maskár, očných liniek, očných tieňov, rúžov, a to všetko bez toho, aby bolo čokoľvek fyzicky aplikované priamo na tvár. K dispozícii je možnosť otestovania viac ako 800 rozličných produktov.
Prvítaj Auru, bratislavskú x-fluencerku
Do tohto unikátneho projektu sa zapája aj špičkové pražské štúdio XBROS, ktoré je lokálnym technologickým lídrom v oblasti umelej inteligencie (AI). Konkrétne prispieva tým, že pre Aupark vytvorilo virtuálnu modelku a tzv. x-fluencerku s názvom Aura.
Pojem x-fluencer označuje digitálnu postavu inšpirovanú počítačovými hrami, ktorá sa vo virtuálnom priestore prezentuje ako reálna osoba. Má jedinečný vzhľad, príbeh a názory, ktoré zdieľa na svojich online profiloch a ľudia ju tak môžu sledovať a inšpirovať sa ňou. X-fluenceri pracujú pre svetoznáme značky, skladajú piesne či dávajú rozhovory ako reálni ľudia.
Konkrétne Aura od XBORS je extravagantná mladá žena, ktorú budú mať návštevníci centra možnosť vidieť v modeloch Katky Mydliarovej vo videu z futuristického priestoru Auparku. Video bude dostupná ako na sociálnych sieťach, tak aj na obrazovkách v priestoroch obchodného centra.
Známe značky už digitalizujú
V Auparku je dokonca možné navštíviť aj predajne, ktoré už využívajú digital fashion. Jedným z technologických inovátorov v rámci módy je napríklad značka Bershka, ktorá aktívne spolupracuje s online platformou DressX. V rámci tejto platformy si zákazníci môžu skúšať a nakupovať virtuálne oblečenie či celé kolekcie. Filtre sú dostupné aj v rámci platformy Instagram.
Okrem Bershky spoluprácu s DressX využíva aj značka H&M, ktorá navyše rozšírila svoje portfólio o showroom v metaverse. Módna značka Mango zase uviedla kolekciu outfitov v podobe NFT.
Ak ťa téma digitálnej módy zaujala a bývaš v Bratislave (alebo v jej blízkosti), rozhodne príď navštíviť Aupark a oboznám sa s budúcnosťou módneho sveta. A ak ťa móda nezaujíma, no máš priateľku milujúcu bohatý šatník, máš aspoň tip na program, ktorý sa jej rozhodne zapáči.