Spoločnosť Display Supply Chain Consultants (DSCC) zverejnila novú správu, v ktorej hovorí o výkone predaja zariadení s OLED displejmi za obdobie druhej štvrtiny 2023. V grafe porovnáva hneď niekoľko popredných svetových značiek, vďaka čomu vieme, ktorému výrobcovi sa v sledovanom období darilo najviac, resp. najmenej. Na správu DSCC upozornil server BGR.
Celkovo mal trh so smartfónmi s OLED displejmi vzrásť o 4 % v porovnaní s predošlým štvrťrokom. Medziročne ide len o 1-percentné zlepšenie, čo je celkom málo, no lepšie ako nič.
Čo sa týka výkonnosti jednotlivých výrobcov, najviac sa v druhom kvartáli darilo Apple a Samsungu. Treba však poznamenať, že úspech hlásia aj ďalšie popredné firmy, ktoré sa síce na prvé priečky nedostali, no vykázali rast trhového podielu.
Apple a Samsung stále na vrchole
Absolútne prvý skončil kalifornský Apple. V sledovanom období si pripísal 32-percentný podiel na trhu, hoci v medzikvartálnom porovnaní ide o pokles, konkrétne z 39 %. Oslabenie predaja mal spôsobiť najmä oslabujúci dopyt po špičkových modeloch iPhone 14 Pro.
Samsung skončil druhý, a to s trhovým podielom 23 %. Aj v tomto prípade ide o medzikvartálny pokles, konkrétne z 26 %.
Ostatné značky vykázali rast. Napríklad Honor si v druhom kvartáli pripísal podiel vo výške 6 %, čo je celkom značný nárast oproti predošlému štvrťroku, kedy jeho podiel predstavoval len niečo okolo 3 %. Vivo sa zase zaslúžilo o 5-percentný podiel na trhu, pričom v minulom kvartáli sa zasluhovalo o približne 4 %. Napokon si prilepšilo aj Xiaomi, a to zo 6,7-percentného podielu v prvom štvťroku na 7,4 %.
DSCC vysvetľuje, že rast trhového podielu niektorých značiek bol spôsobený výrazným medzikvartálnym navýšením ponuky, resp. počtu vyrobených modelov.
iPhone dominoval, nie však ten drahý
Keď sa pozrieme na rebríček najpredávanejších modelov za druhý kvartál 2023, prvé štyri priečky obsadili modely iPhone. Prekvapivo, modelom iPhone 14 Pro Max a iPhone 14 Pro Max sa ušla len tretia, resp. štvrtá priečka. Najobľúbenejším OLED smartfónom sa stal iPhone 14 s trhovým podielom 15,3 %. Na druhom mieste skončil už takmer dva roky starý iPhone 13 s trhovým podielom 11,1 %. Piate miesto pripadlo Samsungu a jeho špičkovému Galaxy S23 Ultra s 5,2-percentným podielom na trhu.
Ide o značnú zmenu oproti predošlému kvartálu, kedy najväčšie tržby generovali „Pro“ verzie radu iPhone 14, pričom tesne za nimi nasledoval iPhone 13 a až potom prišiel rad na základný iPhone 14.
Taktiež si možno všimnúť, že za celé uplynulé obdobie 2023 sa v rebríčku najpredávanejších OLED modelov neumiestnil iPhone 14 Plus. Zdá sa teda, že snaha Apple zvýšiť svoje predaje, v rámci ktorej vymenil kompaktný „mini“ za väčší „Plus“, sa zatiaľ veľmi nevypláca.
Apple si ešte môže prilepšiť
Stojí za zmienku, že výsledky grafov sa môžu v nasledujúcich troch mesiacoch zmeniť. Apple má totiž už budúci mesiac predstaviť svoj nový rad smartfónov iPhone 15, ktorý má priniesť hneď niekoľko vytúžených zmien. Zatiaľ čo pri „Pro“ modeloch máme rátať s vyšším výkonom, novým akčným tlačidlom a kvalitnejšími prenosovými kapacitami, pri základných modeloch sa vraj môžeme tešiť na vynovený dizajn na čele s tmavou pilulkou v displeji.
Samozrejme, vylepšení, ktoré nové zariadenia prinesú, je viacero. Ich sumarizáciu nájdeš v samostatnom článku na tomto odkaze.