Spoločnosť Sony zverejnila svoje finančné výsledky, ktoré dosiahla v priebehu druhého kvartálu fiškálneho roku 2023 (od apríla do júna). Ukázalo sa, že spoločnosť v sledovanom období zaznamenala celkový rast predajov až o 33 %, a to aj napriek tomu, že jej smartfónom sa stále nedarí. Tento segment medziročne klesol o približne 12 %, píše server GSMArena.
Čo sa týka konzol PlayStation (PS), menovite modelu PS5, v tomto ohľade spoločnosť nezverejnila žiadne podrobnejšie údaje. Prezradila len toľko, že segment herných a sieťových služieb zaznamenal medziročný nárast o zhruba 27 %. To v preklade znamená, že konzolám sa aj naďalej darí. Pre spoločnosť ide o vynikajúcu správu, najmä pri pohľade na úvodné mesiace PS5, počas ktorých firmu trápili žalostne nedostatočné zásoby.
Prospekty do budúcnosti pre jednotlivé divízie sú zmiešané. Očakáva sa, že konzoly budú pokračovať v raste. Pri smartfónoch a médiách vyhliadky už tak ružové nie sú. V prípade médií môže spoločnosť značne poznačiť štrajk veľkých scenáristických a hereckých skupín (Writers Guild of Amercica a Screen Actors Guild).
Tento štrajk sa v nemalej miere spája s novým prístupom filmových štúdií, ktoré chcú postupne nahradiť vedľajšie herecké úlohy klonmi vygenerovanými umelou inteligenciou (AI). V praxi to bude fungovať tak, že herci sa ukážu len na jeden deň, pričom následne už budú štúdiá pracovať len s ich digitálnymi napodobeninami.
Prečo sa smartfónom od Sony nedarí?
Segment smartfónov je taktiež jedným veľkým otáznikom. Modely spoločnosti Sony samé o sebe nie sú zlé či nekvalitné. Problém je skôr v tom, že Sony nevenuje dostatočnú pozornosť marketingu, menovaniu, cenotvorbe a prioritám väčšiny používateľov.
Ako-takej pozornosti sa v posledných rokoch tešia len vlajkové modely Sony Xperia. Tie sa pýšia hneď niekoľkými unikátnymi črtami. Príkladom môže byť displej, ktorý je užší a vyšší v porovnaní s konkurenciou, pričom výrobca vždy volí špičkovo ostré 4K rozlíšenie.
Ďalšou unikátnou črtou je fotografia. Vlajkové modely Sony Xperia ponúkajú hneď niekoľko pokročilých funkcií v rámci fotenia a natáčania videí, dokonca ich možno pripojiť k profesionálnym kamerám pre odomknutie ešte širšej palety možností.
To ale pre zákazníkov nie je dostatočným lákadlom. Len malé percento spotrebiteľov naozaj túži po tom, aby si pri fotení mohli nastavovať ISO, expozíciu, clonu, kalibráciu farieb a podobne. Práve naopak, väčšina oceňuje, ak ich smartfón dokáže vytvárať kvalitné fotografie a videá bez dlhých nastavovacích procesov. Jednoducho namieria objektív(y) na vybraný objekt a stlačia spúšť. O všetko ostatné sa postará AI.
Taktiež stojí za zmienku, že hoci smartfóny od Sony ponúkajú pokročilé fotografické funkcie, takmer nikdy sa nedokážu vyšplhať na vrchné priečky rebríčkov najlepších foto smartfónov. Jeden taký rebríček zostavuje napríklad DxOMark.
Napokon je problém aj cena. Vlajkové modely od Sony sa zvyčajne predávajú za sumy okolo 1 500 eur, čo rozhodne nie je málo. Za také peniaze spotrebitelia radšej siahnu po overených značkách, ktoré síce majú menej možností, no obecne ponúkajú kvalitnejší a predovšetkým pohodlnejší používateľský zážitok.