Aj keď nie je zo sveta technológií, snaží sa ich využiť na maximum pri komunikácii so svojimi zákazníkmi. Spoločnosť Coca-Cola začala svoju Coke App v Čechách a na Slovensku využívať na konci roku 2021.
Aplikácia funguje ako marketingový nástroj už v 38 krajinách a spoločnosť ju využíva na posilnenie povedomia o svojich značkách a na podporu ich predaja. O jej úspechu nám porozprával Martin Mikulášek, Digital Operations Manager pre ČR a SR v spoločnosti Coca-Cola.
Čo stojí za úspechom vašej aplikácie?
V dnešnej rýchlej dobe je dôležité, aby čokoľvek, čo zákazníkovi ponúknete, bolo rýchle a jednoduché. Silnou stránkou našej aplikácie je používateľská prívetivosť a jednoduchosť. Spotrebiteľ iba naskenuje QR kód z obalu, stiahne si aplikáciu a zaregistruje sa. Unikátny kód, ktorý nájde pod uzáverom produktu je možné instantne zadať do aplikácie a zapojiť sa do súťaže. Zároveň pri samotnej registrácii nemusí vypĺňať zbytočné množstvo osobných údajov. Tie vypĺňa až v prípade výhry.
Váš ročný cieľ ste splnili už pred polovicou roka. Čomu pripisujete najväčšiu dôležitosť, že sa vám to podarilo tak skoro?
Coca-Cola je marketingovo zameraná spoločnosť a neustále inovujeme a experimentujeme v rámci našej marketingovej stratégie a komunikácie. Aplikácia Cope App slúži ako významný marketingový nástroj, a to jednak na podporu predaja a zároveň posilňovanie povedomia o našich značkách. A práve o tom, že tento nový marketingový nástroj na našu cieľovú skupinu skvele funguje, svedčí aj to, že ročný cieľ sa nám podarilo splniť už pred polovicou roka. Bolo to vďaka „always-on“ stratégii, v rámci ktorej je v aplikácii v priebehu celého roka vždy aspoň jedna súťaž, do ktorej sa môže spotrebiteľ zapojiť. Tým si neustále udržiavame aktívnych používateľov, na rozdiel od časovo obmedzených promo akcií. „Always-on“ stratégia nám tiež dovoľuje celoročne komunikovať našu aplikáciu priamo na produktoch.
Čo prináša aplikácia spotrebiteľovi a čo vašej spoločnosti?
Aplikácia prináša pridanú hodnotu k zakúpeným nápojom, ktoré si zákazníci kupujú samozrejme predovšetkým kvôli osvieženiu a dobrej chuti, avšak súčasťou je aj zážitok spojený so súťažou. S každým produktom Coca-Cola, Fanta alebo Sprite získava spotrebiteľ šancu na výhru. Pravidelne tiež spúšťame rôzne mini hry, ktoré sú skvelé na odreagovanie sa alebo skrátenie si času. Čiže aplikácia
ponúka existujúcim zákazníkom nový atraktívny zážitok spojený s ich obľúbeným nápojom, ale zároveň nám regrutuje nových spotrebiteľov našich produktov a samozrejme aj používateľov do aplikácie.
Podarilo sa vám po jej zavedení zvýšiť predaj?
Aplikácia je súčasťou celej marketingovej spotrebiteľskej stratégie a je posledným prvkom v rámci celej našej digitálnej komunikácie na spotrebiteľa, čiže jej biznisové dopady je nutné posudzovať z komplexného hľadiska. Ale dá sa povedať, že priame dopady aj na vlastný predaj sú hmatateľné a že ovplyvňujú zvýšenie predaja až v jednotkách percent, ktoré môžu hrať z pohľadu ročných biznisových výsledkov veľmi dôležitú úlohu. Napríklad minulý rok sa nám do súťaží v Česku a na Slovensku zapojilo takmer 100 000 spotrebiteľov s počtom 850 000 zadaných kódov. Ako už bolo spomenuté, vďaka „always-on“ stratégii si udržiavame približne 40 000 verných súťažiacich mesačne.
O aké ceny ľudia najradšej súťažia?
Obľúbenosť cien, ktoré dávame do súťaží, neustále vyhodnocujeme a na základe toho prispôsobujeme ich výber pre ďalšie súťaže. Ceny vždy samozrejme významne súvisia s témou kampane a positioningom konkrétnej značky. Avšak, podľa našich skúseností vidíme, že najobľúbenejšou cenou je už dlhodobo Playstation 5. Ďalej sú to rôzne zájazdy alebo produkty od značky Apple.
Ktorá zo súťaží bola najúspešnejšia?
Určite najúspešnejšou bola tohtoročná Coca-Cola Marvel súťaž, počas ktorej sme na trh priniesli limitovanú edíciu našich nápojov s hrdinami Avengers priamo na obaloch. Hlavnou cenou bol zájazd do Disneylandu. Táto kampaň zo začiatku roka dokonca prekvapivo svojim úspechom prekonala aj vianočnú súťaž, ktorá je dlhodobo vždy najúspešnejšia.
Sú nejaké rozdiely medzi českou a slovenskou appkou, prípadne jej používateľmi?
Koncept aplikácie ako takej, bol predstavený centrálne, ale tematické súťaže sú našou lokálnou aktivitou. V prepočte na počet obyvateľov má aplikácia podobné výsledky v oboch krajinách. V oboch krajinách zároveň uplatňujeme rovnakú stratégiu a v súťažiach používame rovnaké ceny.
Plánujete apku inovovať?
V spolupráci s centrálou sa snažíme aplikáciu neustále rozvíjať a s každou novou aktualizáciou aspoň trochu vylepšiť. Ako po vizuálnej stránke, tak aj po funkčnej. Neustále vyhodnocujeme spätné väzby a záujem spotrebiteľov, aby sme vedeli, ako súťaže designovať a aké atraktívne ceny ponúkať. V budúcnosti sa spotrebitelia môžu tešiť na ďalšie súťaže o atraktívne ceny.