Všetko dobré sa raz skončí. A žiaľ, platí to aj o obľúbených hrách. Svoje by o tom vedeli povedať fanúšikovia štúdia EA, ktoré po novom oznámilo odstávku serverov pre viacero starších, ale aj novších herných titulov. Ešte smutnejšou správou je, že zoznam hier, ktorých servery čaká koniec, sa má do konca roka ešte rozšíriť, píše server TechSpot.
Prejsť na:
Spoločnosť EA oznámila, že už 7. septembra vypne servery a online služby vrátane podpory pre servery hry Crysis 3, celkom populárnej FPS z roku 2013. Nasledovať budú servery hier FIFA 18, 19, 20 a 21, ktoré sa na vybraných platformách vypnú 6. novembra. Len o deň na to príde o online služby aj NHL 19, a to na konzolách PlayStation 4 a Xbox One.
Tým to však nekončí. Už 8. decembra totiž EA vypne servery aj pre Dante‚s Inferno a Dead Space 2. V ten istý deň príde o podporu online multiplayeru aj hra Mirror‚s Edge Catalyst.
Uvedené tituly sa pridávajú do už teraz relatívne obsiahleho zoznamu, pre ktorých EA ukončuje online podporu. A ako už bolo spomenuté v úvode, očakáva sa, že do konca roka naň ešte niečo pribudne.
Možné je aj vyradenie z obchodov
Nateraz nie je isté, či vypnutie serverov bude sprevádzať aj odstránenie menovaných titulov z online obchodov. Nebolo by to však prekvapujúce, nakoľko v minulosti to štúdio už spravilo. Príkladom je hneď niekoľko hier z populárnej série Battlefield, ktoré boli z viacerých obchodov stiahnuté začiatkom tohto roka.
EA odstávku serverov odôvodňuje vekom hier. Uvádza, že staršie tituly majú nízku hráčsku základňu, a to v takej miere, pri ktorej už nie je možné pokračovať v prácach na pravidelnej údržbe. A to je celkom pochopiteľné, nakoľko údržba serverov si vyžaduje určitý personál a financie. Štúdio dodáva, že odstávka serverov neznamená, že hry skončia úplne. Hráči si ich budú môcť zapnúť aj naďalej, avšak len v offline režime.
Táto správa nepochybne mnohých pobúri, a dá sa to pochopiť. Na druhú stranu, z hľadiska biznisovej stránky ide o celkom rozumný krok.
Ako dlho by mala trvať online podpora?
Vzniká tu však jedna zaujímavá otázka – ako dlho by mali byť udržiavané online verzie hier? Žiaľ, jednoznačná odpoveď neexistuje, nakoľko sa jej formulácia odvíja od veľkého množstva premenných. Jeden faktor je však kľúčový, a to popularita danej hry. Ak si štúdio všimne, že daný titul má príliš málo hráčov na to, aby sa údržba serverov vyplatila, jednoducho ich vypne. A nerobí to len EA, hoci je pravda, že to robí asi častejšie a vo väčšom objeme ako iné popredné herné štúdiá.