Slovenský operátor O2 zverejnil svoje výsledky dosiahnuté za obdobie druhého štvrťroka 2023. Informuje ako o pokrytí novej 5G siete, tak aj o počte aktívnych SIM kariet či popularite jednotlivých služieb. Všetky informácie podrobne zosumarizujeme v tomto článku.
Prvý polrok sa pre operátora niesol v znamení nielen zmenami v produktovej oblasti, ale vnútornom nastavení firmy. Po úvodnom predstavení nového portfólia O2 Paušálov operátor predstavil viacero produktových noviniek.
Kapitoly
Čo sa týka firemnej štruktúry, O2 od 1. júla prešlo na agilný spôsob riešenia organizácie, ktorého cieľom má byť ešte výraznejšie zefektívnenie interných firemných procesov v prospech zákazníckej skúsenosti.
O2 klesol zisk, aj napriek tomu bohato investuje
Z hľadiska dosiahnutých výsledkov skupina O2, ktorú tvoria spoločnosti O2 Slovakia a O2 Business Services, vykázala polročné výnosy vo výške 168 miliónov eur, pričom koncom júna evidovala až 2,36 milióna aktívnych SIM kariet.
Žiaľ, nie všetky výsledky sú priaznivé. Kvôli pretrvávajúcej nepriaznivej situácie na trhu, ktorá sa spája nielen s vysokou infláciou, operátor v druhom štvrťroku vykázal medziročný pokles zisku pred úrokmi, zdanením a odpismi (EBITDA) o 4,5 %. Napriek tomu však aktívne investuje do rozvoja sietí s cieľom zlepšovať zákaznícku skúsenosť a v sledovanom období presiahol míľnik pokrytia polovice populácie rýchlou 5G sieťou.
„V O2 sme sa v druhom štvrťroku spolu s kolegami sústredili na migráciu zákazníkov s fakturovanými službami na úplne nové portfólio nášho obľúbeného O2 Paušálu. Okrem toho sa nám opäť podarilo narásť v počte zákazníkov o vyše 2 % a potvrdiť tak pozíciu dvojky na mobilnom trhu. K tomu prispela naša spolupráca s najväčšou streamingovou platformou Netflix, ako aj intenzívny rozvoj 5G siete, ktorou sme koncom júna pokrývali už viac ako polovicu ľudí na Slovensko,“ hovorí Igor Tóth, generálny riaditeľ.
„Zmeny sa diali nielen v našom portfóliu produktov a služieb, ktoré ponúkame, ale intenzívne sme pracovali aj na vnútorných zmenách našej spoločnosti. Na to, aby sme mohli napĺňať našu víziu najodporúčanejšieho parťáka pre digitálne služby, zodpovedne sme sa v uplynulom období pripravovali na prechod na agilný systém riadenia našej organizácie, ktorý sme odštartovali začiatkom júla. Sme presvedčení, že nová štruktúra a spôsob práce nám pomôžu v našej ambícii poskytovať zákaznícky prívetivé produkty, ktoré im budú uľahčovať ich každodenný život s technológiami,“ dodáva Tóth.
O2 prinieslo kľúčové zmeny v produktoch i pokrytí
Po tom, čo operátor v úvode roka predstavil nový O2 Paušál, v druhom štvrťroku nadviazal viacerými novinkami, ktoré robia produktové portfólio ešte atraktívnejším. Napríklad v apríli predstavil v rámci konceptu PLUS k novým O2 Paušálom služby O2 Dátovka a Svet bez hraníc.
O2 Dátovku môžu zákazníci využívať na pripojenie k internetu v tablete, notebooku či prenosnom routeri. V atraktívnej cene tak získajú až 30 GB dát, ktoré môžu využiť na pohodlné surfovanie po webe mimo svojho domova. Svet bez hraníc k O2 Paušálom zase zvýhodňuje volania, SMS správy a dáta v zóne mimo krajín EÚ.
Operátor ďalej zvýhodnilo dlhé volania v rámci programu O2 Fér na faktúru, a to pridaním nového balíka s neobmedzenými volaniami v atraktívnej cene. Rovnako pre zákazníkov prinieslo aj novú platformu pre obľúbenú službu O2TV.
Čo sa týka pokrytia modernej 5G siete, to koncom júna prekročilo polovicu populácie a dosiahlo neuveriteľných 52,5 %.
Rástli tržby aj počet zákazníkov
Počet aktívnych SIM kariet v prvom polroku 2023 dosiahol 2,36 milióna, čo predstavuje 2,3-percentný medziročný rast (z 2,31 milióna). Výnosy medziročne vzrástli o 10,8 % na 168 miliónov eur (zo 152 miliónov eur). Počet zákazníkov s pravidelnou mesačnou platbou tvoril takmer 1,7 milióna, pričom 529 tisíc tvorili zákazníci s M2M SIM kartami.
Veľkých zmien bude viac
Na záver možno spomenúť novú spoluprácu medzi O2 a Slovak Telekom, v rámci ktorej budú operátori zdieľať technológie mobilných sietí. Zákazníci pocítia jej prínos najmä v rýchlejšom nasadzovaní sieťových inovácií, ale i vyššej kvalite signálu. Dvojici operátorov táto spolupráca umožní rýchlejší rozvoj sietí pri znížených nákladoch spojených so spotrebou elektrickej energie, čím sa zabezpečí aj maximálna ochrana životné prostredia. Viac si o tejto téme môžeš prečítať v samostatnom článku.