Markíza má za sebou pomerne turbulentné obdobie. Po škandále s českými TV stanicami, ktoré spolu s JOJ doslova vyhnali z trhu prichádza ďalšia „chuťovka“. Slovenskí diváci sa veru majú na čo tešiť. Zmizne totiž funkcia, na ktorú sa spoliehajú tisíce domácností. Exkluzívne o tom informoval server Živé.sk, ktorému sa podarilo zistiť podrobnosti.
O čo teda ide? Je to jednoduché. Markíza veľmi dobre vie, že veľká časť slovenskej populácie sleduje relácie či filmy z archívu. To má pre divákov veľkú výhodu – vďaka tomu, že nepozerajú živé vysielanie, môžu program ľubovoľne pretáčať, a to vrátane reklám. Už vidíte ten problém?
Preskoč na:
Markíza chce viac peniaz z reklám
TV Markíza tak s najväčšou pravdepodobnosťou svojim inzerentom nedokáže garantovať počet zobrazení, resp. prehraní reklamy. To v biznise znamená menej peňazí, čo je pri akejkoľvek firme veľmi citlivá metrika.
Pripomenieme, že o povinné pozeranie reklamy aj pri pozeraní obsahu z archívu sa Markíza snaží už od roku 2020. S operátormi podpísala upravenú zmluvu o špeciálnu klauzulu, do dnešného dňa ju však nevyužila.
Česi tiež nepretáčajú
Veľmi podobný scenár sa nedávno odohral aj v susednom Česku, kde nervy praskli TV Prima. Tá si vynútila, aby si ľudia pozreli celé aj pri pozeraní z archívu. Bez výnimky. Jeden z najväčších operátorov ponúkajúcich TV služby – O2 TV – vtedy zareagoval svojsky. Na podmienky Primy pristúpil, no televízii odkázal, že ich kanály presunie na nižšie priečky. To znamenalo, že sa začali zobrazovať až pod konkurenčnou Novou.
Zákaz pretáčania reklám: Kedy príde na Slovensko
Hoci sa s istotou nedá povedať, že sa tak naozaj stane, server Živé.sk hovorí o jednom konkrétnom dátume. Tým dátumom má byť 1. február 2024. Všetko má záležať od toho, ako dlho bude trvať operátorom zapracovať potrebné zmeny. Prepracovať totiž musia svoje aplikácie, čo je proces, ktorý netrvá týždeň ani mesiac.