Používatelia populárnej sociálnej siete TikTok v Európskej únii dostanú možnosť vypnúť inteligentný algoritmus, ktorý vyvinula čínska spoločnosť. Ide o personalizovaný algoritmus, ktorý sociálna sieť využíva pre odporúčanie obsahu na stránkach For You a Live.
TikTok sa tak musí podriadiť EÚ a splniť zákon o digitálnych službách známy ako DSA. Vyplýva to z informácií servera The Verge.
Ak sa rozhodnete, že algoritmus, ktorý zbiera a vyhodnocuje vaše správanie vypnete, zobrazovať as vám budú „populárne videá z miest, kde žijete, ako aj z celého sveta“. Takéto videá tak nahradia obsah, ktorý by vám bol na mieru ušitý na základe vašich osobných záujmov.
EÚ stráži svojich občanov, TikTok sa musí prispôsobiť
Čínska sociálna sieť musí spraviť zmeny na základe pravidiel DSA, ktoré požadujú od veľkých online platforiem, aby používateľom umožnili odmietnuť prijímanie personalizovaného obsahu, ktorý sa vo väčšine prípadov opiera o vyhodnocovanie veľkého objemu zozbieraných dát.
Po vypnutí sa vám tak začne zobrazovať obsah, ktorý je populárny v oblasti, kde žijete a v rámci kanálov „Sledované“ a „Priatelia“ sa obsah začne zobrazovať chronologicky.
Ďalšia zmena, ktorú musí TikTok zapracovať, sa týka ochrany detí vo veku od 13 do 17 rokov. Tým sa personalizované reklamy nebudú zobrazovať vôbec.
TikTok pritom ani zďaleka nie je jediným, ktorý musí poslúchať. Európska únia rovnaké pravidlá postavila pre 19 spoločností, medzi ktorými je aj YouTube, Instagram, Twitter (po novom „X“) a ďalšie. To, odkedy budú nové možnosti dostupné aj pre používateľov nie je jasné. TikTok hovorí, že sa ich pokúsi implementovať do 28. augusta, teda do dátumu, ktorý stanovila Európska únia.