Na Slovensku sa bankám darí. Profitujú nielen na pôžičkách a hypotékach, ale aj na poplatkoch za vedenie účtu, výbery z bankomatov a mnoho ďalšieho. Jedna z nich sa rozhodla, že od svojich klientov potrebuje vybrať ešte viac peňazí.
Ak ste klientmi UniCredit Bank, od 1. novembra 2023 by ste sa mali pripraviť na vyššie poplatky. Banka totiž aktualizuje Cenník bankových služieb, čo v preklade znamená jedno – mení výšku poplatkov.
Banka v správe pre svojich klientov hovorí, že upravuje najmä poplatky za výpisy v papierovej podobe, hotovostné transakcie priamo na pobočkách a výbery z bankomatov konkurencie. Ide teda o základné služby, ktoré sú v zahraničí často úplne zadarmo.
UniCredit banka: Ak viete ako používať telefón a len naše bankomaty, ničoho sa nebojte
Celkom bizarne znie odporúčanie banky pre svojich klientov. Tá hovorí, že by sa jej klienti mali naučiť používať internet banking buď cez aplikáciu alebo webový prehliadač. „Pokiaľ pouížvate Online Banking, Smart Banking, Smart kľúč a vyberáte peniaze z našich bankomatov, tak sa Vás väčšina úprav nedotkne,“ vysvetľuje.
Tieto zmeny sa mladých ľudí pravdepodobne nedotknú. Horšie na tom sú hlavne starší ľudia, ktorým sa s novšími technológiami pracuje ťažšie. Často sú odkázaní na osobné vybavenie svojich požiadaviek na pobočkách. Práve pre nich si banka pripravila vyššie ceny za svoje služby.
Čo bude drahšie a o koľko?
Toho, čo bude drahšie, nie je málo. Tu je krátky prehľad.
Výber z bankomatov
Za výber z bankomatov iných bánk, než UniCredit bank, po novom zaplatíte až 3 € za každý výber. Výnimku majú tí zákazníci, ktorí majú účet s bezplatnými výbermi. Základné účty ale musia počítať s poriadne drahým výberom peňazí. Hlavne, ak vyberáte nižšiu čiastku, môže sa to poriadne predražiť.
SMS-ky
Ak sa spoliehate na SMS notifikácie o transakciách či využívate SMS kľúč, pripravte sa na poplatok 0,20 € za každú jednu SMS. Tu banka opäť odporúča využiť aplikáciu, ktorá je schopná tieto upozornenia zasielať bezplatne. Klienti s telefónmi, ktoré nie sú „smart,“ majú smolu.
Návšteva pobočky? Pripravte si 10 €
Ak by vám napadlo, že platobný príkaz chcete zadať priamo na pobočke, odradiť by vás mohol aktualizovaný poplatok. Za to, že príkaz spracuje pracovník banky totiž zaplatíte poplatok 10 €. Cez aplikáciu, resp. internet banking vo webovom prehliadači je táto služba zadarmo.
Výpis poštou? Radšej e-mail
Ak si domov nechávate zasielať papierový výpis poštou, za túto službu po novom zaplatíte až 5 €. Ročne vás tak táto služba môže vyjsť až na 60 €. Banka odporúča, aby ste využili digitálnu verziu, ktorú vám vie poslať e-mailom. Nastaviť si to môžete v Online Bankingu alebo Smart Bankingu.
Aj dobré správy
UniCredit banka má aj dobré správy. Ak v nej máte otvorený detský účet, elektronické platby, tuzemské prichádzajúce aj odchádzajúce transakcie budú po novom zadarmo. Doteraz sa za ne platilo.
Nepáči sa vám? Podajte výpoveď, hovorí banka
Ak sa vám nový cenník služieb nepáči, máte právo podať výpoveď príslušnej zmluvy uzavretej s bankou. S okamžitou platnosťou tak môžete banku opustiť a svoje financie presunúť do inej inštitúcie. Stačí pritom, aby ste banke do 31. októbra 2023 doručili písomnú výpoveď. Ak tak nespravíte, banka to bude považovať za súhlas s novým cenníkom.