Orange, najväčší operátor na Slovensku, zhodnotil svoje výsledky za prvú polovicu 2023. K 30. júnu evidoval až 323 000 zákazníkov pevného internetu, čo predstavuje 2-percentný medziročný rast. Darilo samu však aj v oblasti TV a mobilných služieb, a to nielen na základe rastúceho počtu zákazníkov, ale aj tržieb.
„To, že sa intenzívne sústredíme na naše základné priority, ktorými sú konektivita, zákaznícka skúsenosť a konvergencia, dokazujú aj aktivity a výsledky uplynulého polroka,“ hovorí Mariusz Gatza, generálny riaditeľ Orangeu. „Kľúčovým momentom posledného obdobia bola reorganizácia nášho portfólia paušálov, do ktorého sme významne pridali dáta a zároveň ho sprehľadnili a zjednodušili. Zákazníkom totiž chceme výber paušálov maximálne uľahčiť, ponúknuť im relevantné ponuky a zároveň zmysluplný dôkaz, že nám na nich záleží a súčasne ich za vernosť odmeňovať.“
Orange opäť rozšíril svoje pokrytie
Orange sa v sledovanom období okrem zatraktívňovania svojich komerčných ponúk zameral aj na rozširovanie svojej 5G siete. Podľa operátora bola vysokorýchlostná sieť v prvom polroku dostupná už pre viac ako 40 % populácie Slovenska. Opäť sa tak priblížil k svojmu cieľu, ktorým je poskytovať 5G sieť pre polovicu populácie SR do konca roka 2023. Orange pritom k 30. júnu prevádzkoval až 341 vysielačov so solárnym napájaním, vďaka čomu sa mu podarilo ušetriť 71,99 ton CO2.
Čo sa týka 4G siete, tá bola v prvom polroku 2023 dostupná v 141 mestách a 2 241 obciach, čiže pre 99,1 % populácie Slovenska. Rýchlosti do 300 Mb/s si vďaka pokrytiu 4G+ môže užívať približne 55 % populácie, zatiaľ čo rýchlosti do 680 Mb/s približne 29 % populácie SR.
Vďaka opakovane získaným oceneniam nezávislých spoločností je sieť Orangeu považovaná za najkvalitnejšiu mobilnú sieť na Slovensku. Služby fixnej siete môže aktuálne využívať až 1,8 milióna domácností, zatiaľ čo optická sieť je dostupná pre 581 538 domácností. Optické služby poskytované cez partnerské siete sú dostupné pre 572 299 domácností v 638 mestách a obciach na Slovensku.
Orange zaznamenal rast aj v rámci dátovej prevádzky. V prvej polovici 2023 preniesli zákazníci v mobilnej dátovej sieti o 27,8 % viac dát ako v prvom polroku 2022. Len v 5G sieti malo byť prenesených vyše 55 miliónov GB dát.
Na konte má takmer 2,5 milióna zákazníkov
Zákaznícka základňa Orangeu k 30. júnu predstavovala 2,404 milióna aktívnych zákazníkov mobilných služieb, z čoho vyše tri štvrtiny predstavovali zákazníci mobilných fakturovaných služieb. Pre mobilné hlasové služby operátora sa v uplynulom polroku rozhodlo viac než 25 600 nových zákazníkov, ktorí preniesli svoje číslo od konkurenčných operátorov. Naopak, od Orangeu v sledovanom období odišlo približne 30 000 zákazníkov.
Napokon Orange zaznamenal úspech aj v rámci výnosov. Tie podľa štandardov IFRS vzrástli o 5,9 % na 286 miliónov eur. Výnosy z predaja zariadení vzrástli o necelých 5 % na 60 miliónov eur, zatiaľ čo výnosy zo služieb si polepšili o vyše 6 % a dosiahli 226 miliónov eur.
Zdroj: TS