ChatGPT od svojho debutu v novembri minulého roku rozpútal celosvetový ošiaľ. Téma umelej inteligencie prenikla ešte hlbšie do rôznych celospoločenských tém a zdá sa, že v budúcnosti bude tento trend pokračovať. Zdá sa však, že úvodný ošiaľ, ktorý generatívny model spôsobil, postupne opadáva. ChatGPT totiž podľa spoločnosti SimilarWeb vykázal pokles aktívnych používateľov, a to o takmer 10 %.
S rastúcou popularitou ChatGPT v uplynulých mesiacoch sa objavila nejedna predikcia o tom, že systém sa časom stane najčastejšie navštevovanou doménou na internete. Tak sa ale zrejme nestane, takže Google si môže vydýchnuť.
Návštevnosť ChatGPT totiž v júni vôbec po prvýkrát klesla, konkrétne o 9,7 %. Rovnako sa znížila aj dĺžka času, ktorý používatelia pri systéme trávia, a to o 8,5 %. Stále je však na vrchole, teda prekonáva konkurenčné platformy, ako je napríklad AI od spoločnosti Microsoft. Vývoj návštevnosti jednotlivých AI modelov nájdete na grafe pod týmto odsekom.
Ľudia sa už nabažili
Nie je to však len ChatGPT, ktorý v júni stratil na popularite. Používatelia klesli aj platforme Character.AI, čo je stránka, na ktorej sa modely vydávajú za rôzne známe osobnosti, vrátane celebrít, historicky kľúčových i fiktívnych postáv.
Nateraz je otázne, či pokles návštevnosti ChatGPT predstavuje pre OpenAI vážnejšie riziko. Vyzerá to však, že skôr nie. Hlavným produktom pre OpenAI je totiž integrácia systému do služieb iných firiem, ktoré s ňou uzatvoria zmluvu.
Na druhú stranu, rozhodne nejde o potešujúci vývoj. Prevádzka ChatGPT je totiž pre OpenAI veľkou nákladovou položkou. Spoločnosť má samotná prevádzka systému vychádzať na približne 700 000 dolárov denne, čo nie je zrovna málo.