Fanúšikovia kín majú v dohľadnej dobe o zábavu postarané. Na plátnach sa totiž nedávno objavili dva nové ambiciózne trháky. Prvým je Barbie, nekonvenčná komédia od režisérky Grety Gerwig, druhým Oppenheimer, historická dráma točiaca sa okolo vzniku atómovej bomby, ktorú režíroval Christopher Nolan. Obidva filmy sa tešia ohromnej návštevnosti, no víťaz môže byť len jeden.
Počas posledného víkendu dokázala „ružová“ komédia Barbie zarobiť neuveriteľných 182 miliónov dolárov, čím sa jej globálne tržby vyšplhali na až 337 miliónov dolárov, píše Variety. Oppenheimer bol síce o čosi slabší, no rozhodne sa nemá za čo hanbiť. Za víkend zarobil 93,7 milióna dolárov, čím sa jeho celkové tržby zvýšili na 174 miliónov dolárov.
„Tento víkend je pripomienkou toho, aký kultúrny význam môžu filmy priniesť,“ tvrdí David A. Gross, šéf filmovej poradenskej spoločnosti Franchise Entertainment Research.
Hoci sú tieto dva filmy diametrálne odlišné, státisíce fanúšikov si počas tohto víkendu pozreli jeden aj druhý. Aj preto sa po sociálnych sieťach začali šíriť označenia ako „Barbenheimer“.
„Bol to fenomenálny zážitok pre ľudí, ktorí milujú filmy na veľkom plátne,“ hovorí Michael OLeary, prezident a výkonný riaditeľ Národnej asociácie majiteľov kín. „Bol to skutočne historický víkend. Ľudia si uvedomili, že sa deje niečo výnimočné a chceli byť toho súčasťou.“
Barbie prekonáva rekordy, Oppenheimer zarába cez Imax
Čo sa týka Barbie, komédia zažiarila najmä na pôde USA. Vysokej návštevnosti sa však tešila aj v iných krajinách, ako je napríklad Veľká Británia, kde zarobila okolo 22,9 milióna dolárov, Mexiko (22,3 milióna dolárov), Brazília (15,9 milióna dolárov), Austrália (14,6 milióna dolárov) a Španielsko (9,9 milióna dolárov).
Oppenheimer bol na tom veľmi podobne. Tomuto filmu sa taktiež najviac darilo v USA, Kanade a Veľkej Británii. Mnohí sa rozhodli si film pozrieť v kinách Imax, nakoľko len v tých dokázal zarobiť okolo 35 miliónov dolárov.