Ľudia čoraz viac nakupujú na internete, čo je trend, ktorý si môžeme všimnúť aj u nás na Slovensku. Preto rozhodne mnohých poteší, že do našej krajiny príde poľská služba Blik, ktorej cieľom je nielen uľahčiť online platby, ale aj platby u vybraných obchodníkov, v reštauráciách a dokonca je cez ňu možné aj vyberať hotovosť, píše portál Živé.sk.
Služba Blik sa v Poľsku teší ohromnej popularite. Na konte má už cez 26 miliónov spokojných zákazníkov. Zrejme aj preto sa rozhodla expandovať na slovenský trh.
Všetky platobné úkony prebiehajú na celkom jednoduchej báze. Používateľom je v telefóne s aplikáciou vygenerovaný 6-miestny kód, ktorý je platný po dobu dvoch minút. Tento kód následne platca zadá napríklad do terminálu. Nie je pritom potrebná žiadna platobná karta.
Zatiaľ nie je isté, kedy bude služba spustená aj u nás. Vieme však, že najskôr začne fungovať v rámci platieb cez internet. „Z pohľadu používateľa ide o jednoduchú a rýchlu možnosť mobilných platieb. V blízkej budúcnosti sa plánuje sprístupniť možnosť platiť online pomocou 6-miestneho kódu Blik, pričom bude fungovať podobne ako v Poľsku,“ uviedla Klaudia Rombalska z komunikačného oddelenia Blik pre Živé.sk.
Tieto slová naznačujú, že služba bude časom na Slovensku fungovať veľmi podobne ako v Poľsku, a teda ju bude možné využívať aj vo vybraných kamenných predajniach a podnikoch.
Blik už vyjednáva so slovenskými bankami
Hoci nie je isté, kedy Blik príde aj na Slovensko, služba už vraj rokuje s viacerými slovenskými bankami. Chystať sa má aj marketingová podpora. Aj v tomto ohľade však podrobnejšie informácie chýbajú.
Blik už však má na Slovensku určité zastúpenie. Pred časom u nás kúpila službu Viamo, ktorá umožňuje jednoduchšie platby v bankách. Túto službu vraj nečakajú žiadne výrazné zmeny. Aj naďalej tak bude fungovať prakticky rovnako ako doteraz.
„Koncom minulého roka sme pridali funkciu Rozdeliť účet, ktorá uľahčuje rozdelenie spoločného účtu medzi viacerými osobami, a v súčasnosti dokončujeme novú verziu aplikácie Viamo, ktorá zabezpečí viac interakcií medzi používateľmi služby,“ vysvetľuje Rombalska.