Packeta, doručovacia služba veľmi obľúbená aj na Slovensku, prináša zásadnú inováciu. Jej infolinku, ktorá je dostupná na čísle +421 221 201 135, bude po novom obsluhovať umelá inteligencia. Konkrétne ide o voicebota s názvom Peter, ktorý bude na žiadosti o kontakt reagovať 24 hodín denne, 7 dní v týždni.
Spoločnosť tvrdí, že používa pokročilý AI systém, ktorý je schopný v príjemnom ľudskom hlase reagovať na otázky zo strany zákazníkov. Odpovedať bude schopný na tie najčastejšie pokladané otázky týkajúce sa očakávaných zásielok, Z-BOXov či reklamácií.
Zodpovedať dokáže až 60 % otázok
V súčasnosti zákaznícka linka Packety rieši približne 35 000 hovorov mesačne. Voicebot teda uľaví ľudským operátorom od práce, pričom úplne odstráni otravné výzvy automatu na stláčanie príslušných čísel. Nová technológia vraj dokáže vyriešiť vyše 60 % požiadaviek aj mimo prevádzkovej doby call centra. Obrovskou výhodou je potom aj prakticky nulové čakanie zákazníka na voľného operátora. Systém sa mu dokáže venovať okamžite.
Voicebota Packete poskytuje český startup VOCALLS. Jeho systémy môžeme nájsť po celom svete, pričom každodenne spracúvajú stovky tisíc hovorov. Startup bude AI pre Packetu priebežne vylepšovať, a to na základe spätnej väzby od zákazníkov.
„Packeta je medzi doručovacími spoločnosťami lídrom v zavádzaní nových technológií a inovácií. Zákazníci využívajúci našu mobilnú aplikáciu alebo službu online sledovania kuriéra, ktorá presne predpovedá čas príchodu kuriéra k nim domov, to dobre vedia. Zapojenie umelej inteligencie v podobe voicebota je tak len ďalším logickým krokom v snahe neustále zlepšovať zákaznícku skúsenosť s našimi službami. Peter je v službe 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Navyše, postupom času budeme jeho schopnosti zdokonaľovať,“ hovorí výkonný riaditeľ Packety Alexander Jančo.
Packeta pritom umelú inteligenciu využíva už dlhšie. Už dlhšie sa návštevníkom stránky packeta.sk v pravom dolnom rohu obrazovky zobrazuje Packetabot, ktorý dokáže rýchlo odpovedať na najčastejšie pokladané otázky, prípadne poskytnúť informácie po kliknutí na karty s najčastejšími otázkami.
Voicebot Peter dostupný na čísle +421 221 201 135 funguje veľmi podobne. Reč volajúceho si AI premení na text a prostredníctvom identifikácie kľúčových slov potom ponúkne čo najrelevantnejšie odpovede. Pracuje taktiež s informáciami, ktoré už má o zákazníkovi. Ak napríklad zaznamená hovor z telefónneho čísla, ktoré zákazník pri objednávaní svojej zásielky z e-shopu, voicebot o nej hneď ponúkne všetky dostupné informácie.
Požiadavky rieši efektívne a rýchlo
Ako už bolo spomenuté vyššie, AI dokáže svojpomocne vyriešiť približne 60 % volaní od zákazníkov, pričom priemerný čas konverzácie do bodu, keď zákazník dostane všetky potrebné informácie, predstavuje približne 2 minúty a 10 sekúnd.
„Packeta sa okamžite po nasadení stala jedným z najväčších klientov VOCALLS, z čoho mám, samozrejme, veľkú radosť. Zároveň patrí k najrýchlejšie rastúcim službám v segmente prepravných služieb. Naša technológia AI voicebota dnes beží na jej infolinkách v ČR a SR, Packeta však pôsobí aj na ďalších trhoch, takže uvidíme, čo prinesie ďalej spolupráca oboch našich firiem. Už nasadenie pre českú pobočku v roku 2021 nám pomohlo získať viac cenných skúseností a ďalej rásť v celom odvetví. Voiceboty VOCALLS po celom svete spracovávajú stovky tisíc hovorov denne a slovenskí zákazníci Packety odteraz patria medzi nich,“ prehlasuje Artem Markevich, generálny riaditeľ a spoluzakladateľ VOCALLS.