Tesla je jednou z najvplyvnejších spoločností tohto milénia. V uplynulých rokoch zaznamenala priam raketový rast, ktorý ťahala predovšetkým rastúca popularita jej elektromobilov. Nič však nie je úplne ružové, pričom ani Tesla nie je výnimkou. Po novom o tom svedčí informátor priamo z prostredia spoločnosti, ktorý prezradil celkom znepokojujúce skutočnosti.
Prezradiť ich mal nemeckému denníku Handelsbatt, píše server Startitup.sk. Z jeho slov vyplýva, že automobilka prechováva ľahostajný prístup k problémom, ktoré nahlasujú jej zákazníci. Konkrétne v tomto ohľade spomína chyby funkcie autopilota.
Autopilot je prelomovou technológiou, za ktorú si majitelia elektromobilov Tesla platia nemalé peniaze. To, že nie je úplne perfektná, vieme už dlhšie. Teraz sa však zdá, že problémy s touto technológiou sú oveľa rozšírenejšie a bežnejšie, ako sme si mohli myslieť.
Tisícky nevyriešených sťažností
Na vážne problémy s autopilotom sa mali sťažovať tisícky zákazníkov. Denník Handelsbatt údajne obdržal okolo 23 000 súborov o veľkosti 100 GB, ktoré obsahovali vyše 3 000 hlásení zákazníkov obávajúcich sa o svoju bezpečnosť pri používaní autonómneho riadenia. Tieto hlásenia sa majú týkať vozidiel Tesla vyrobených od roku 2015 do marca 2022.
Približne 2 4000 sťažností uvádzalo, že technológia mala sklony k samovoľnému zrýchľovaniu. Naopak, okolo 1 500 hlásení sa sťažovalo na problémy s brzdením, vrátane neopodstatneného núdzového brzdenia. „Auto zrazu prudko zabrzdilo. Tak silno, ako si dokážete predstaviť. Bezpečnostný pás ma stiahol a auto takmer zastavilo. Potom do mňa zozadu narazilo ďalšie auto,“ uviedol jeden z údajných zákazníkov.
„Všetko je OK“
Reakcia Tesly? Prakticky nulová. Písomné vyjadrenie vraj dostalo len pár zákazníkov, pričom v jednej reakcii na hlásenie o samovoľnom zabrzdení mala spoločnosť uviesť, že autopilot sa správa „absolútne normálne“ a že odporúča si znovu prejsť príručku.
Právnici americkej automobilky si týchto dát všimli a denníku, ktorý ich zverejnil pohrozil právnymi krokmi. Samotný Elon Musk vraj na žiadosť o komentár doposiaľ nereagoval.