Sociálne siete môžu byť v dohľadnej budúcnosti vystavené ďalším reguláciám zo strany Európskej únie (EÚ). Európsky zväz spotrebiteľov (BEUC) totiž Európskej komisii (EK) a úradom na ochranu spotrebiteľov sťažnosť týkajúcu sa známych sociálnych sietí, ako sú Instagram, TikTok a Twitter. Tie údajne umožňujú zavádzajúcu propagáciu aktivít spätých s kryptoaktívami. Problém sa okrem uvedených sietí týka aj platformy YouTube, informuje server O médiách.
BEUC v sťažnosti adresovanej EK uvádza, že sociálne siete umožňujú šírenie klamlivej propagácie kryptoaktív. To môže viesť k praktikovaniu záškodníckych aktivít, ktoré môžu viesť k vzniku vážnej finančnej ujmy. Konkrétne sa má klamlivá propagácia aktív šíriť prostredníctvom reklám a influencerov.
Riziko veľkých finančných strát
Organizácia žiada, aby zodpovedné orgány primäli prominentné online platformy k sprísneniu pravidiel pre inzerciu kryptoaktív, ako aj podnikli kroky voči influencerom, ktorí v súvislosti s nimi propagujú nepravdivé informácie a tým pádom ohrozujú používateľov.
„Reklamy a influenceri na sociálnych sieťach spotrebiteľom čoraz viac sľubujú investície na rýchle zbohatnutie. Vo väčšine prípadov sú však tieto tvrdenia príliš dobré na to, aby boli pravdivé, a spotrebitelia čelia veľkému riziku straty peňazí bez možnosti dovolať sa spravodlivosti,“ hovorí Monique Goyensová, generálna riaditeľka BEUC.
Pochybnosti ohľadne kryptoaktív sčasti vyvolali nedávne žaloby amerických úradov na kryptomenové burzy Coinbase a Binance, ako aj krach burzy FTX v minulom roku.
EÚ už zakročila
Nedávno pritom vyplávala na povrch informácia, že EÚ plánuje zaviesť novú legislatívu, v rámci ktorej zavedie povinnosť kontroly všetkých transakcií realizovaných prostredníctvom kryptomien. Blok tak chce zabrániť podvodom a minimalizovať či úplne eliminovať riziko prania špinavých peňazí. Túto tému sme podrobnejšie rozobrali v samostatnom článku.