O tom, že trh so smartfónmi pomaly ale isto slabne, vieme už dlhšiu dobu. Pre výrobcov je čoraz ťažšie a ťažšie predávať smartfóny v takom objeme, ako kedysi. Teda až na jednu spoločnosť – Samsung. Podľa dát analytikov zo spoločnosti TrendForce je juhokórejský gigant jediným výrobcom, ktorému sa nepriaznivej krivke darí odolať.
Podľa dostupných dát sa Samsungu v medzikvartálnom porovnaní podarilo navýšiť podiel na trhu, a to o úctyhodných 5,5 %. Celkovo tak firma ovláda 24,6 % smartfónového trhu. Apple, najväčšia konkurencia pre Samsung, ovláda 21,3 % trhu.

Ďalší veľkí výrobcovia, ako Oppo, Xiaomi či vivo, nezažívajú príliš šťastné obdobie. V porovnaní s minulým kvartálom Xiaomi dodalo o 27,4 % menej smartfónov, medziročne je to pokles dokonca o 40,4 %.

Samsung dokázal uspieť v tomto kvartáli pravdepodobne hlavne vďaka extrémnej vydarenej sérii Galaxy S23, ktorá priniesla vylepšenia nielen vo výkone, ale aj vo fotoaparátoch a výdrži batérie. Pred predstavením novej generácie skladacích smartfónov je to pre firmu pozitívna správa.
Bude zaujímavé sledovať, ako sa rebríček zmení cez leto a hlavne, po predvianočnej sezóne, počas ktorej sa predáva najviac smartfónov.