Odporúčame vybrať si pre istotu aspoň dostatočnú hotovosť vopred, aby ste sa nedostali do nepríjemnej situácie. Tak znie oznam najväčšej banky na Slovensku, Slovenskej sporiteľne, svojim klientom. Cez víkend totiž v rámci plánovanej odstávky vypne tie najdôležitejšie systémy, ktoré znefunkčnia platby kartami, online nakupovanie a mnoho, mnoho ďalšieho.
„V rámci plánovanej odstávky vylepšujeme naše bankové služby, aby sa vám s nimi pracovalo ešte pohodlnejšie. Preto cez víkend niektoré naše služby budú nedostupné alebo obmedzené,“ píše banka. Slovo „niektoré“ treba brať s nadhľadom, pretože služby, ktoré reálne využíva väčšina z nás, budú obmedzené alebo odstavené asi všetky.
Banka vypne to najzákladnejšie
Toho, čo Slovenská sporiteľňa vypne alebo obmedzí je naozaj hojne. Veď posúďte sami.
18. 6. 2023 od 0:05 do 5:00
- Debetné karty, bankomaty, vkladové bankomaty Slovenskej sporiteľne, výber z bankomatu mobilom, platenie cez internet, mobilné platby cez Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay, SwatchPAY!, Xiaomi Pay.
Kreditné karty vydané Slovenskou sporiteľnou v bankomatoch a platobných termináloch Global Payments.
Naše kreditné karty budú fungovať v bankomatoch iných bánk, rovnako ich môžete využiť na platenie v obchodoch, kde majú platobný terminál inej banky.
Banka celkom netradične odporúča, aby ste neminutú hotovosť vložili späť na účet prostredníctvom vkladomatu.
Bez aplikácií takmer celý deň
Veľkú odstávku bude mať aj mobilná aplikácia George, Sporopay, Databanking, Business24, Business24 mobilná aplikácia, MultiCash, Klientske centrum, SMS služby a API rozhranie. Tu je nedostupnosť rozdelená do dvoch časových okien.
17. 6. 2023 od 5:00 do 12:00 – úplne vypnutie služieb. Tu bohužiaľ nepochodíte vôbec, Slovenská sporiteľňa všetky tieto služby vypne.
17. 6. 2023 od 12:00 – 23:00 – obmedzené používanie služieb nasledovne:
- zadané platby do iných bánk a zahraničné platby budú v obratoch (mobilná apka) alebo v histórii (počítačová verzia) zobrazené ako spracovávané. Platby nie je potrebné opätovne zadávať, budú zúčtované automaticky po ukončení obmedzení po 23:00,
- splatenie kreditnej karty bude viditeľné iba na účte, z ktorého sa platba realizovala,
- nebudú zobrazené aktuálne zostatky na účtoch,
- nebude možné nastavenie trvalých príkazov a inkás, nastavenie notifikácií, zriaďovanie a zmena produktov a služieb.
Vypadnú aj ďalšie služby, ako mToken pre podpisovanie platieb (17. 6. od 5:00 do 12:00) a autorizácia 3D Secure v rovnakom časovom okne (platby kartou na internete budú zrealizované bez dodatočného overenia cez mToken alebo SMS).
Neprídu vám notifikácie ani SMS-ky
Od 5:00 do 10:00 nebudú fungovať ani Push, SMS či e-mailové notifikácie o obratoch, platbách kreditnými a debetnými kartami. Elektronické výpisy banka doručí s oneskorením.
Dobrou správou je, že Klientske centrum aj napriek výrazným obmedzeniam bude vedieť aj naďalej aktivovať a blokovať platobné karty či poskytovať informácie o zostatku na účte a všeobecné informácie.
Klientske centrum banky môžete kontaktovať na týchto číslach: 0850 111 888 (zo zahraničia +421/2/58 26 81 11), 0915 111 888 (zo zahraničia +421 915 111 888), 0910 111 888 (zo zahraničia +421 910 111 888).
Pripomenieme, že podobný výpadok služieb čaká aj ďalšiu banku – mBank. O obmedzení poskytovania služieb sme informovali v samostatnom článku.