Jeden z najobľúbenejších operátorov na Slovensku, Antik, bude zvyšovať ceny. Vyplýva to z informácií publikovaných server Živé, ktorý zistil, čo za zdražovaním je. Nie sú to rastúce ceny energií, ani inflácia. Dôvodom zdražovania sú slovenské televízie, ktoré si za svoje služby pýtajú čoraz viac peňazí.
Operátor varuje pred drahším balíčkom
Tí zákazníci, ktorí chcú mať predplatenú Markízu a JOJ spolu s dcérskymi stanicami, budú musieť platiť viac. Antik sa totiž rozhodol zvýšiť cenu Základného balíka, a to o podstatnú čiastku – 30 %. Namiesto pôvodných 4,88 € budú musieť záujemcovia po novom platiť bezmála 7 € mesačne.
„Už takmer dva roky dochádza k predtým nevídanému rastu cien v celej spoločnosti, ktoré sú v našej branži ešte posilnené neustálym rastom poplatkov za TV retransmisiu. Po roku sme tak nútení upraviť cenu zvýhodneného Základného balíka pri kúpe s internetom, ktorý obsahuje až 170 staníc. Aj nová cena za gigabitový internet s TV si naďalej udržuje pozíciu najvýhodnejšej ponuky na trhu,“ vysvetľuje TV manažér Antik Telecom Vlastimil Lakatoš. „Náš dlhodobo obľúbený samostatný internet 1/1gbps si udržiava nezmenenú cenu 17,92 eur mesačne. Podarilo sa nám zachovať aj mesačný poplatok za samostatnú TV vo výške 9,90 eur.“
Ak vám stačia ostatné stanice okrem Markízy a JOJ, nič sa pre vás nemení. Cena zvyšných balíčkov ostáva nezmenená a platiť ich môžete rovnako ako doteraz. Ak ich ale máte skombinované so slovenskými stanicami, budete si musieť priplatiť.
Televízie si pýtajú čoraz viac peňazí
Dá sa predpokladať, že Antik k tomuto kroku pristúpil z rovnakého dôvodu, z akého sa operátor UPC zatiaľ nedokázal dohodnúť na podpísaní zmluvy s Markízou. UPC vo svojom vyjadrení hovorí, že skokový nárast o 35 % pre nich nie je prijateľný a preto, ak nedôjde ku dohode, budú musieť stanice Markízy odstrániť, resp. presunúť do samostatne plateného balíčka.
Markíza, naopak, argumentuje vyššiu cenu tým, že zo Slovenska v rámci skupiny CME, do kasy prúdi najmenej peňazí. Tie potrebujú pre ďalšiu tvorbu obsahu a samotný chod televízie. Ak to už dopadne ako chce, slovenskí diváci budú mať do vrecka hlbšie. Operátori totiž vyššie náklady prenesú na koncových zákazníkov. Ako inak.