O tom, že sa ceny zvyšujú iste čítate každý deň. Drahšie je všetko, od energií, cez potraviny až po nové smartfóny či autá. Jednoducho, na staré ceny pravdepodobne môžeme úplne zapadnúť. Do klubu drahších služieb sa chystajú pridať aj poisťovne. Nemáme na mysli len jednu či dve poisťovne. Zdražovanie chystajú všetky, resp. väčšina.
Ako si môžeme byť takí istí. Na chystajúcu sa vlnu zdražovania totiž podľa denníka SME začala upozorňovať Nemecká asociácia poisťovní (GVD), ktorá spozorovala, že ceny náhradných dielcov pre opravu áut rastú dokonca rýchlejšie, než inflácia. Tá je vysoká sama o sebe, automobilový priemysel funguje na vlastnej forme inflácie, ktorú ženie vyššie a vyššie.
- Je to OFICIÁLNE: Na kolobežku budeš na Slovensku potrebovať PZP. Vieme od kedy!
- POZOR: Na Slovensku nečakane končí jedna z poisťovní. Vieme, čo to znamená pre jej klientov!
- AKTUÁLNE: EÚ má celoplošne zakázať používanie Huawei zariadení. Toto jej prekáža!
Čo to znamená pre bežného Slováka? Nie je to bohviečo, usudzujeme. V prvom rade bude drahšie povinné poistenie vozidiel – PZP. Áno, presne to, ktoré musíte platiť či sa vám páči alebo nie.
Poisťovne sú v tom nevinne a dokonca prerábajú
GVD hovorí, že poisťovne nebudú mať na vyber, keďže za posledných 10 rokov niektoré náhradné dielce zdraželi o viac ako 70 percent, pričom najmohutnejší nárast ceny zaznamenali po vypuknutí pandémie.
Aby toho nebolo málo, drahší sú aj samotní mechanici, ktorí sa oceňujú čoraz drahšími normohodinami, čo taktiež ovplyvňuje výslednú cenu práce. Na Slovensku mali začať účtovať o 10 % až 15 % viac.
Poisťovne tak nemajú na výber a zvýšiť cenu tak musia nielen na PZP, ale aj havarijného poistenia. Len pre predstavu, o akej miere zdražovania sa bavíme. Zadné svetlo zdraželo o 79 %, veko kufra o 73 %, zadný nárazník o 60 %, predný nárazník o 56 % a predné svetlo o 56 %. Super.
Analytici predpokladajú zdraženie na úrovni 10 %, čo súhlasí aj s tým, o koľko reálne zvyšujú poistenie samotné poistenie. Zaujímavým faktom je, že produkt PZP je pre poisťovne stratový. Na plnenie minú približne o 11 % viac peňazí, než koľko ročne vyzbierajú od zákazníkov.