Čínsky startup Greater Bay Technology, ktorý funguje pod ochrannými krídlami známej skupiny Guangzhou Automobile Group (GAC) tvrdí, že vyvinul riešenie pre azda jeden z najväčších nedostatkov batérií pre elektromobily. Vyvinul totiž akumulátor, ktorý sa nabíja nielen rýchlo, ale aj pri prakticky hocijakej teplote, píše server InsideEVs.
Elektromobily stále trpia viacerými nedostatkami, pričom väčšina z nich sa týka batérií. V tomto ohľade sa ľudia často sťažujú na nižšiu rezistenciu batérií voči nízkym teplotám.
Odpoveďou na túto záležitosť má byť batéria Phoenix od čínskeho startupu. Ten tvrdí, že batériu vyvinul tak, aby sa dokázala zahriať z -20 °C na 25 °C v priebehu len 5 minút. Nabíjací proces tak môže prebiehať aj v prípade tuhej zimy. Firma dodáva, že aj v takýchto podmienkach nabitie batérie trvá menej ako 6 minút.
Úspešný aj prospešný koncept
Greater Bay Technology batériu vyvinul v rámci hnutia vedeného niekoľkými prominentnými čínskymi firmami, ktorých spoločným cieľom je čo najviac skrátiť čas nabíjania, čo najviac zlepšiť dojazd a čo najviac zvýšiť bezpečnosť batérií.
Startup nabral priam raketový rast. Len v priebehu dvoch rokov od vzniku sa jeho hodnota vyšplhala na vyše 1 miliardy dolárov. Počiatočný úspech zožal vďaka vývoji batériových článkov, ktorých nabitie má trvať rovnaký čas ako tankovanie nafty či benzínu do spaľovákov.
Revolučná invoácia
Nová batéria Phoenix má prekonávať všetky konkurenčné produkty, nakoľko sa má z 0 na 80 % nabiť v priebehu len 6 minút. Takúto rýchlosť vraj dokáže dosiahnuť pri rôznych napätiach od 300 až do 1 000 V.
Huang Xiangdong, spoluzakladateľ a riaditeľ Greater Bay Technology, uviedol, že startup aktuálne rokuje s viacerými výrobcami elektromobilov, ktorí majú záujem o jeho nový typ batérie. Tá má podľa jeho slov poskytnúť dojazd až 1 000 km.
Táto batéria môže výrazne posilniť popularitu elektromobilového priemyslu. Ako sme zmienili vyššie, práve extrémne teploty robia batériám veľké ťažkosti. Podľa jednej štúdie, ktorá skúmala až 7 000 vozidiel, majú niektoré batérie v tuhých mrazoch strácať až 35 % dojazdu, čo rozhodne nie je málo. Phoenix tento problém nielen zmierňuje, ale prakticky úplne eliminuje. Zatiaľ však nie je známe, kedy sa dopracuje do prvého komerčného vozidla.