YouTube čoraz častejšie a ráznejšie tlačí používateľov k tomu, aby si predplatili členstvo YouTube Premium. Tento program prináša viacero výhod a dodatočných možností, vrátane absencie akýchkoľvek reklám na začiatku i v priebehu videí. Nedávno začal testovať vyskakovacie okno pre tých, ktorí používajú AdBlock. Teraz poniektorým začal zobrazovať až 30-sekundové reklamy, ktoré sa nedajú preskočiť, píše server 9to5Google.
Reklamy sa na platforme YouTube začali objavovať niekoľko rokov dozadu, pričom priebežne naberali na dĺžke i počte. Väčšina sleduje videá na smartfóne alebo PC, kde sa najčastejšie objavujú dve reklamy, ktoré buď trvajú 5 sekúnd, alebo sa po 5 sekundách dajú preskočiť.
YouTube pritvrdzuje, reklamy začína doslova vnucovať
Teraz YouTube začína testovať až 30-sekundové reklamy bez možnosti preskočenia. Týka sa to vybraných inteligentných televízorov, na ktorých používatelia sledujú obsah z YouTube Select. Táto selekcia obsahuje, podľa spoločnosti, najlepšie videá. 30-sekundové nepreskočiteľné reklamy sa objavujú ako náhrada za dve po sebe idúce reklamy o dĺžke 15 sekúnd.
A to nie je jediná novinka z oblasti inzercie, ktorú služba prináša. Reklamy sa po novom začínajú objavovať aj vtedy, keď používateľ pozastaví video. V takom prípade sa sledovaný obsah zmenší, čím sa uvoľní miesto pre ďalšiu reklamu. Táto forma inzercie bude pozostávať z textu a QR kódu pre rýchly prechod na vybranú stránku. V tomto prípade však bude možné reklamu zatvoriť.
V budúcnosti môže pritvrdiť
Zrejme je len otázkou času, kým YouTube v rámci inzercie na svojej platforme ešte väčšmi pritvrdí. Nevylučuje sa pritom, že nepreskočiteľné reklamy uvidíme aj na našich smartfónoch, počítačoch či tabletoch, nielen na inteligentných TV.
YouTube Premium je dostupné v troch programoch. Základný stojí 7,19 eura mesačne. Ďalej je k dispozícii rodinný program za 10,99 eura a zľavnený program pre študentov za 4,19 eura.