Sú so svojím smartfónom spokojnejší používatelia iPhone, alebo sú spokojnejší používatelia smartfónov Samsung? Aj na túto otázku odpovedá prieskum, ktorý bol uskutočnený na základe dát amerického indexu spokojnosti zákazníkov (ACSI), všimol si server Letem světem Applem.
Udržiavanie zákazníkov je kľúčovým faktorom azda všetkých spoločností, vrátane výrobcov smartfónov. U spokojného zákazníka je totiž oveľa vyššia pravdepodobnosť, že si produkty danej značky bude kupovať aj v budúcnosti, čím si firma de facto zaisťuje ďalšie príjmy.
Apple, alebo Samsung?
Súdiac podľa prieskumu, ktorý medzi aprílom 2022 a marcom 2023 oslovil necelých 16 000 respondentov, sú so svojou značkou opäť spokojnejší majitelia iPhonov. Rozdiel oproti Samsungu je však veľmi malý. Zatiaľ čo Apple podľa indexu ACSI získal 81 bodov, Samsung si pripísal 80 bodov. Laicky tak možno povedať, že jabĺčkári sú so svojimi smartfónmi o trošku spokojnejší ako majitelia Samsungov.
Tretími najspokojnejšími zákazníkmi sú majitelia smartfónov od Google. Tá si v indexe vyslúžila skóre vo výške 78 bodov, čo reprezentuje medziročné zlepšenie o 1 bod. Štvrtá sa umiestnila Motorola, hoci tá si medziročne pohoršila, a to o 3 body.
Väčší rozdiel medzi úspešnosťou iPhonov a Samsungov si môžeme všimnúť v rámci modelov nepodporujúcich technológiu 5G. Tu mal Apple o čosi výraznejší náskok. iPhony bez 5G dosiahli skóre 78 bodov, zatiaľ čo Samsungy bez 5G „len“ 74 bodov.
Ďalšou pozoruhodnou skutočnosťou je, že iPhony sa tešia približne rovnakej spokojnosti ako nealkoholické nápoje či športová obuv.