Tesla je bez akýchkoľvek pochýb lídrom v oblasti elektromobility, aspoň čo sa týka vozidiel. Postupne sa však do produkcie elektromobilov vo väčšom objeme angažuje čoraz viac firiem, vrátane nemeckého Mercedesu. Ten si zaumienil, že sa stane lídrom tohto segmentu, a teda že predbehne všetkých svojich konkurentov vrátane Tesly. V rámci tejto ambície sa obrátil dokonca aj na svoj tím z F1, píše server Teslarati.
Mercedes údajne oslovil svoj tím z F1 kvôli získaniu potrebných inžinierskych skúseností. Za pomoci tejto stratégie chce dosiahnuť skrátenie času vývoja nových vozidiel a získať tak kľúčovú konkurenčnú výhodu. Steven Merkt, vedúci oddelenia dopravných riešení v spoločnosti TE Connectivity, naznačuje, že zapojenie tímu F1 by mohlo spoločnosti výrazne pomôcť k získaniu vedúceho postavenia v oblasti inovácií.
Mercedes a jeho návrat na trón
Nemecká automobilka na seba kladie vysoké nároky. Pred časom na trhu s vozidlami figurovala ako jeden z lídrov, no vtedy takmer všetci jazdili na spaľovákoch. S nástupom elektromobilov jej pozícia začala strácať na integrite. A práve to má v úmysle napraviť. „Nikto tu necíti taký tlak ako Mercedes, aby bol lídrom v inováciách. Musí sa presadiť, inak to už nie je Mercedes,“ povedal Merkt.
Mercedes v rámci elektromobility už má na konte nejaké tie pokroky a úspechy. Vytvorilo koncepčné vozidlo EQXX, ktoré sa pýši úctyhodným dojazdom až 1 200 km na jedno nabitie. Vývoj tohto vozidla pritom trval len 18 mesiacov, a to práve vďaka skúsenostiam tímu z F1. Tie boli uplatnené vo viacerých kľúčových oblastiach, napríklad v pohone, aerodynamike či odpore.
Efektivita je kľúčová
„V spolupráci s F1 máme výhodu, ktorú iní nemajú. Tesla ju nemá. Iné tímy ju nemajú,“ poznamenal Markus Schaefer, technologický riaditeľ Mercedesu. Okrem toho uviedol, že vďaka spolupráci s F1 automobilka dokázala znížiť čas potrebný na vývoj nového vozidla z 58 mesiacov na len 40 mesiacov.
A to je nielen veľký, ale aj dôležitý pokrok. Rýchlosť vývoja sa totiž stáva čoraz dôležitejším aspektom automobilového priemyslu. A uvedomujú si to azda všetky veľké automobilky, vrátane Tesly a Mercedesu. Uvedomujú si to dokonca aj čínski konkurenti. „Efektivita je kľúčovým faktorom, ktorý urýchľuje adopciu elektrických vozidiel po celom svete,“ povedal Schaefer.