Predplatitelia služby YouTube Premium práve dostali unikátnu funkciu, ktorú im môžu neplatiaci používatelia len ticho závidieť. Videoplatforma im totiž odomyká nový typ kvality. Ide o vylepšený formát rozlíšenia 1080p (1080p Premium), ktorá má priniesť ostrejší obraz, predovšetkým pri videách s vysokým objemom detailov a pohybu, informuje portál The Verge.
O tejto funkcii sme mali možnosť počuť už skôr. YouTube ju totiž začal testovať začiatkom tohto roka, pričom teraz, o pár mesiacov neskôr, ju prináša ako stabilnú súčasť svojej aplikácie. V čase písania tohto článku je dostupná pre zariadenia s iOS, pričom už čoskoro by sa mala dopracovať aj do webového rozhrania.
Je dôležité poznamenať, že štandardný režim 1080p sa nijak nemení, a to ani pre platiacich používateľov. Rovnako je treba mať na pamäti, že nie všetky videá budú mať k dispozícii vylepšenú verziu 1080p. Platí to aj pre krátke videá Shorts a živé prenosy.
Ťažko povedať, aký veľký je rozdiel medzi štandardným 1080p a vylepšeným 1080p. Nový formát sa však opiera o objemnejší dátový tok, a teda by videá vďaka nemu mali vyzerať o čosi lepšie, nakoľko každý pixel obsahuje viac informácií.
YouTube Premium: Noviniek je viacero
Nový typ rozlíšenia však nie je jediným vylepšením pre predplatiteľov YouTube Premium. Medzi novinkami nájdeme aj možnosť spoločného sledovania videí s priateľmi či rodinou za použitia FaceTime cez SharePlay. Pochopiteľne, táto možnosť je dostupná len pre zariadenia s iOS. Používatelia Android majú k dispozícii niečo podobné, avšak za použitia služby Google Meet.
Okrem toho YouTube prináša možnosť tvorby zoznamov videí na neskoršie pozretie aj na smartfóny a tablety. Taktiež uvádza funkciu inteligentného sťahovania, ktorá automaticky pridáva odporúčané videá do knižnice používateľa (len cez Wi-Fi). Ten si ich tak môže neskôr pozrieť aj v prípade, že nemá k dispozícii internetové pripojenie, čo sa hodí napríklad počas dlhých ciest či letov.
YouTube si na svojej platiacej klientele dáva naozaj záležať, čo sa odráža aj na jej objeme. V minulom roku malo pribudnúť až 30 miliónov predplatiteľov, čo predstavuje nemalý skok oproti 50 miliónom platiacich používateľov v roku 2021.